مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان:

دهه کرامت فرصت خوبی برای معرفی شخصیت حضرت معصومه( س) به عنوان الگوی عصمت، به دختران است

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۲۱:۲۰:۰۴
کد خبر: ۷۲۹۴۶۸
دهه کرامت فرصت خوبی برای معرفی شخصیت حضرت معصومه( س) به عنوان الگوی عصمت، به دختران است
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان برلزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و پوشش مناسب در سطح جامعه تأکید کرد و گفت:رعایت پوشش مناسب در جامعه مصونیت و امنیت خانواده را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ همایش عفاف وحجاب به مناسبت هفته عفاف وحجاب و دهه کرامت بعدازظهر یکشنبه در سالن غدیر استانداری گیلان  با هدف اشاعه فرهنگ عفت و حیا، آشناتر کردن جوانان با مفاهیم ارزشی و موضوعات دینی و نیز ترویج و تعمیق فرهنگی مساله پوشش، با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از فعالان حوزه طراحی و تولید پوشاک و فعالان فرهنگی استان برگزار شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این همایش با اشاره به تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و معرفی الگوهای مناسب به خانواده ها به ویژه جوانان، اظهارکرد: اصلاح نگرش الگوپذیری و توجه به همه ابعاد درونی شدن عفت در سبک زندگی موثراست.

مونا ابروفراخ با اشاره به اقدامات علمی و پژوهش های صورت گرفته در حوزه پوشش و پیامدهای ناشی از آن و یافته های پژوهشی و آشنایی همه افراد جامعه با فرایند پوشش، گفت: نامگذاری یک هفته به عنوان هفته عفاف و حجاب و همزمانی با دهه کرامت بهترین فرصت برای ترویج اصول فرهنگی مروبط به نوع پوشش است.

وی تصریح کرد: دهه کرامت فرصت خوبی برای معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی عصمت، به دختران است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر ترویج و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، ادامه داد: در دهه کرامت باید آثار و برکات وجودی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

ابروفراخ با اشاره به اینکه حجاب به معنای عدم فعالیت های موثرتر در حوزه های اجتماعی نیست، گفت: پوشش مناسب موجب مصونیت و امنیت خانواده ها است و نهادینه شدن باور سادگی در پوشش همراه با زیبایی می تواند زمینه ترویج حجاب را فراهم کند.

به گفته این مسئول ضمن رعایت اصول حجاب که جلوه بیرونی داشته و عفاف که جنبه درونی و بیرونی توامان دارد می توان بیشتر به مفاهیم حقیقت انسانی دست یافت.

وی با بیان اینکه فلسفه عفاف و پوشش مناسب حفظ کرامت انسانی است، یادآورشد: از موارد مهم در بحث حقوق افراد، رعایت و احترام به کرامت انسانی افراد است.

ابروفراخ با اشاره به ترویج پوشش بومی و سنتی برضرورت رعایت عفت و حیا نیز در جامعه تاکید کرد و گفت: پوشش سنتی و بومی گیلان و تنوع رنگ ها در لباس های بومی و محلی این استان همراه با حیا و عفت بوده است.

وی در ادامه توجه به این حوزه را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و افزود: توجه به این اصل مهم سبب حفاظت از ارزش وجودی زنان در جامعه می‌شود لذا باید توان خود را در جهت نهادینه کردن موضوع عفاف و حجاب در جامعه به کارگیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز