استاندار گیلان:

احزاب و رسانه در شفاف‌سازی جامعه یاری دهنده باشند

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۱۰:۰۳:۴۰
کد خبر: ۷۲۹۶۷۱
احزاب و رسانه در شفاف‌سازی جامعه یاری دهنده باشند
احزاب و رسانه در شفاف‌سازی جامعه یاری دهنده باشند تصریح کرد : احزاب با نظر کارشناسی و دلسوزانه انتقادات و پیشنهادات خود را برای توسعه استان بیان کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در دیدار با اعضای خانه احزاب استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد بر ضرورت فعالیت آزاد و کم دغدغه احزاب تاکید کرد و افزود : چنانچه احزاب با انسجام ، تعامل ، گفتگوی مبتنی بر منطق و دلسوزانه، نقدها را بیان کنند در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در گیلان امر به معروف و نهی از منکر را فریضه دینی و دارای ساز و کار و ساختار امروزی دانست و تصریح کرد:  اصل این فریضه مبتنی بر باورهای دینی و قدمت آن برابر با طول عمر دین ما می باشد اما روش اجرای آن روشی امروزی است.

استاندار گیلان گفت: چنانچه به جای در نظر گرفتن منافع شخصی و گروهی با نگاه منافع ملی به مسائل بنگریم بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه راهکار مبارزه با فساد تنها تشکیل کمیته و ستاد نیست افزود: چنانچه ساز و کار نظارت مردمی، متشکل از نظام صنفی، حزبی و رسانه ای  ایجاد گردد مطمئناً خواهیم توانست به صورت واقعی با فساد مبارزه کنیم.

دکتر سالاری افکار عمومی را مانع  بروز فساد در جامعه دانست و اظهار داشت: چنانچه افراد در محیط شفاف، آزادانه انتقاد کنند، افکار عمومی اجازه بروز فساد در جامعه را نخواهد داد.

استاندار گیلان ساختار فعلی احزاب را با مشکلاتی مواجه دانست و افزود: در احزاب نباید انتصاب‌ها به صورت سلسله مراتبی و از بالا به پایین انجام گیرد بلکه باید عکس این صادق باشد.

دکتر سالاری گفت : احزاب می‌توانند در حل مشکلات جامعه تاثیر گذار باشند

استاندار گیلان با یادآوری تحریم‌های ناجوانمردانه و محدودیت‌ها ی دشمنان در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در آن دوران همه ملت با اتحاد و همدلی تحریم‌ها را پشت سر گذاشتند و امروز نیز باید وحدت را به مفهوم واقعی در جامعه ایجاد کنیم .

دکتر سالاری بر ضرورت تبدیل تهدیدها به فرصت تاکید کرد و افزود: باتوجه به تغییرات نرخ ارز می توان شرایط مطلوبی را برای رونق صادرات و تولید کنندگان فراهم کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز، زمان کارهای جناحی نیست تصریح کرد: انجام فعالیتهای جناحی، کشور را دچار مشکل خواهد کرد.

وی برضرورت بهره‌گیری از فرصت کاهش محدودیت‌ها با کشورهای حوزه دریای خزر تأکید و با بیان اینکه گیلان زمانی در تجارت صاحب نام بود اظهار داشت : شرایط ایجاد شده فرصتی برای بازگشت دوران طلایی گیلان در تجارت خواهد بود.

استاندار گیلان بر ضرورت حرکت واقع بینانه در جهت رشد استان تأکید و تصریح کرد: توسعه گردشگری گیلان بسیار حائز اهمیت است اما اینگونه نیست که تمام اقتصاد استان را به گردگشری گره بزنیم.

دکتر سالاری نخستین مزیت گیلان را کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد : باتوجه به عقب ماندگی‌های بخش گردشگری استان نیازمند توجه بیشتر به این حوزه در جهت جبران گذشته هستیم.

استاندار گیلان در خطاب به جمع حاضر گفت: همان گونه که در این نشست برادران اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی دور هم گرد آمده ا‌ید، امیدوارم کمک کنید تا فضای جامعه تبدیل به فضای کار و همدلی گردد.

وی بهره گیری از ظرفیت‌های استان را تحت تأثیر تحریم‌ها ندانست و اظهار داشت : باید با تمام توان در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

دکتر سالاری با بیان اینکه با اراده، همگرایی و وحدت به سهولت خواهیم توانست از مشکلات عبور کنیم تصریح کرد: باید صادقانه برای مردم کار کنیم.

وی سخنان مطرح شده از سوی حاضرین را از دغدغه‌های عمومی جامعه دانست و افزود: در قبال دغدغه‌های به حقی که مطرح کردید مسئولیت داریم.

استاندار گیلان ابراز امیداری کرد: انشاء ا... بتوانیم با کمک شما و مردم در مسیر کاهش مشکلات جامعه گام برداریم.

وی ابراز امیدواری کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا گیلان را به جایگاه واقعی که زیبنده آن است برسانیم.

 گفتنی است در این نشست هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

نظر شما