رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان :

گذر از بحرانی که کشور را تحت تاثیر قرار داده نیازمند مشارکت و تعامل همگان است

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۱۴:۴۰:۳۱
کد خبر: ۷۲۹۸۲۸
گذر از بحرانی که کشور را تحت تاثیر قرار داده نیازمند مشارکت و تعامل همگان است
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت : گذر از بحران اقتصادی که به کشور تحمیل شده نیازمند مشارکت و تعامل همگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رییس خانه صنعت و معدن گیلان در نشستی که با اصحاب رسانه برگزار شد گفت : خانه صنعت و معدن گیلان پل ارتباطی بین مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت است

فرهمند پور علی رییس خانه صنعت و معدن گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : خانه صنعت ، معدن و تجارت از یاوران سازمان صنعت ، معدن و تجارت است .با گرد هم آوری مدیران و صاحبان صنایع تعامل را برقرار می کنیم و سعی می کنیم مشکلات را بدون واسطه منعکس کنیم .

او افزود : امروز سخترین دوران صنعت و تولید در کشور است .در واحد های تولیدی بالاترین  رکن پارامترهای درون سازمانی و برون سازمانی است .هر کدام از چرخه ها دچار تزلزل شود واحدهای تولیدی امکان تولید نخواهند داشت .

بخشی از قطعات برای تولید وابسته به خارج است چرخه تامین قطعات از لحظه سفارش تا ورود به کارخانه چند ماه زمان می برد اگر واحد تولیدی قادر به تامین ارز باشد و در حال حاضر تامین مواد اولیه بزرگترین معضل واحدهای تولیدی است .

او گفت : امیدواریم که با برنامه ریزی بتوانیم بر این مشکلات فایق آییم و عمده دغدغه ی واحدهای تولیدی سرپا نگهداشتن واحد است .

پور علی اذعان داشت : خوشبختانه مسوولین استانی تا حد زیادی همراه و کمک رسان بوده اند و انتظار ما این است که دولتمردان ما بر این مشکلات فایق آیند و اگر نتوانیم بر این معضلات غلبه کنیم در نیمسال دوم 97 واحدهای تولیدی دچار مشکل خواهند شد .

19 طرح صنعتی و تولیدی به مناسبت هفته صنعت و معدن در گیلان به بهره برداری می رسد

فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت : رسانه ها نقش مهمی در تنویر افکار عمومی دارند و کار خبرنگاران بسیار مهم و تاثیر گذار است .

او افزود : باید با همدلی ، همگرایی و هم افزایی بتوانیم شرایط رشد و تعالی را رقم بزنیم.

دلق پوش با اشاره به شرایط کشور   ادامه داد : شرایط کشور روز به روز دستخوش تغییر است و ما باید خود را با توجه به شرایط وفق دهیم و راههایی برای برون رفت از شرایط برنامه ریزی کنیم .

دلق پوش گفت : شرایط اقتصادی که دشمنان کشور بر ایران تحمیل کرده اند ملت را هدف قرار داده است اما مردم ما همواره در صحنه حاضر بوده اند و رسانه ها می توانند با رصد امور فضای امید و مثبت را به جامعه تزریق کنند و دولتمردان را برای فعالیت و خدمت بیشتر به صحنه بیاورند .

دلق پوش افزود : برای گذر از این بحرانها ، آشنایی با مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی می تواند  مشارکت و تعامل برای حل مشکلات را دو چندان کند.

او خاطر نشان کرد : منافع عمومی را باید راهبری کنیم و داشته های خود را بشناسیم و آنچه در اختیار و وظیفه ی ما است انجام دهیم .

دلق پوش اظهار کرد : اکنون جنگ ، جنگ اقتصادی است و هدف دشمنان تنگ کردن عرصه ی اقتصادی به مردم ایران است .

او با اشاره به فعالیت کارگروه رفع موانع تولید گفت : این کارگروه با همت استاندار محترم و فعالان اقتصادی و مدیران واحدهای صنعتی به خوبی پیش رفته است .

دلق پوش اقدامات دولت تدبیر و امید را برشمرد و گفت : سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه ایجاد شد که قدمت تجارت ایران با آستاراخان به 100 سال می رسد . نزدیک ترین استان به کشورهای حاشیه ی دریای خزر و اوراسیا هستیم و باید از این ظرفیت به نحو احسن بهره گیری کنیم .

او اضافه کرد : نمایشگاه تولیدات برتر استان گیلان ؛ آغاز عملیات اجرایی طرح های صنعتی و معدنی استان مانند مفتول مسی ، راه اندازی 229 واحد صنعتی با مجموع سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 2723 نفر در گیلان ، ثبت محصولات استراتژیک چای ، برنج و زیتون  به عنوان برند ملی و مالکیت معنوی استان ، برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره ی تولید فولاد به طوری که گیلان به قطب فولاد کشور تبدیل شود .

 رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان عنوان کرد : افزایش تعاملات تجاری با کشور روسیه و کشورهای حاشیه ی دریای خزر خواهیم داشت و نوع روابط با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان که اشتراک فرهنگی نیز داریم کمک شایانی به گسترش روابط خواهد کرد .

 او با اشاره به سال حمایت از تولید ملی و ایرانی گفت : از مردم عزیز استان تقاضا داریم که با خرید کالای داخلی از واحدهای تولیدی استان و کشور حمایت کنند .

او در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی گفت :  رتبه ی اول را در پرداختی ها و حمایت از واحدهای تولیدی داشته ایم .

دلق پوش از تجلیل واحدهای تولیدی در 31 تیرماه خبر داد و افزود : 38 واحد برگزیده صنعتی به مناسبت هفته صنعت و معدن تجلیل می شوند .

او از افتتاح واحدهای تولیدی در هفته ی آینده در گیلان خبر داد و اظهار داشت : 19 طرح صنعتی و تولیدی دو هزار و 622 میلیارد ریال با اشتغالزایی 829 نفر در استان  ایجاد می شود .

دلق پوش در خصوص واحدهای صنفی استان گیلان گفت : 120 هزار واحد صنفی داریم که نیازمند بازرسی برای عملکرد اصناف داریم که به این میزان بازرس وجود ندارد .

او افزود : تعداد کل بازرسی هایی که از واحدهای صنفی در استان انجام شده 79 هزار و 938 مورد بوده است .تعداد گزارش های مردمی  2738 مورد بوده است ،

تعداد پرونده های تا پانصد هزار ریال   1108 مورد است و تعداد پرونده های 500 تا ده میلیون ریال هزار و 651 مورد بوده است .

دلق پوش در خصوص تعداد واحدهای فعال تولیدی استان گفت : اکثر واحدهای تولیدی استان با ظرفیت کامل خود فعالیت نمی کنند و در خوشبینانه ترین حالت با 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت اند .

وی گفت : ما اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و حالت دفاعی داریم و سعی می کنیم به صورت لنگان لنگان پیش رویم.

خبرنگار: طاهره ریحانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز