مدیر اجرایی " انجمن مدیران صنایع گیلان " مطرح کرد :

انجمن مدیران صنایع گیلان قوی ترین تشکل کارآفرینی استان است / ارایه خدمات مختلف به اعضای این انجمن در نوع خود بی نظیرست

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۴:۲۷:۳۵
کد خبر: ۷۳۰۲۳۶
انجمن مدیران صنایع گیلان قوی ترین تشکل کارآفرینی استان است / ارایه خدمات مختلف به اعضای این انجمن در نوع خود بی نظیرست
اکبر تطهیری مقدم مدیر اجرایی انجمن مدیران صنایع استان گیلان در گفتگویی اختصاصی با برنا گفت : انجمن مدیران صنایع گیلان قوی ترین تشکل کارآفرینی استان است

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ انجمن مدیران صنایع به لحاظ ضرورت از سال 58 به عنوان نهادی مستقل و غیر سیاسی به منظور ایجاد پایگاه کارآفرینی ، همسویی مدیریت علمی و کارآفرینی ، تشویق سرمایه گذاری در عرصه صنعت کشور و گسترش روابط و اقتصاد صنعتی بین المللی به صورت رسمی در تهران و استانهای کشور فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با بیش از 4000 عضو کارآفرین در کشور، مراکز و مجامع تصمیم گیری حضور موثر خود را به عنوان مشاور ایفاء می کند .

این انجمن از دیرباز در استان گیلان نیز دارای شعبه است که دنباله رو اهداف و فعالیت های مرکز در پایتخت می باشد . از آنجایی که صنعت نقش بسیار مهمی در تحولات اقتصادی در هر منطقه ای دارد  به جهت آگاهی یافتن از نحوه ی فعالیت های این تشکل قوی و منسجم ، گفتگویی را با موسس و مدیر اجرایی این انجمن ، " اکبر تطهیری مقدم " انجام دادیم که در ادامه می خوانید :

 

  1. لطفا ضمن معرفی انجمن مدیران صنایع ، عملکرد این تشکل را به اختصار توضیح دهید

انجمن مدیران صنایع بنیانگذار اولین تشکل کارآفرینان کشور می باشد که توسط صاحبان صنایع  ، ایجاد شد  . انجمن مدیران صنایع اولین تشکل کارآفرینان در ایران و ثبت شده در وزارت کشور می باشد . این انجمن  بنیان گذار نهادهای کارآفرینی چون بانک کارآفرین ، بیمه کارآفرین و ماهنامه کارآفرین است و قدمت شعبات انجمن در سراسر کشور حداقل  به بیست الی 40 سال می رسد  .از ویژگی های پایدار بودن انجمن مدیران صنایع این است که صاحبان و مدیران عامل واحدهای تولیدی ، صنعتی ، معدنی و خدمات فنی و مهندسی عضو این انجمن می باشند .

سایت اینترنتی انجمن نیز در هر استانی مستقل است و اعضای خود را معرفی می کند . هر عضو انجمن مدیران صنایع در هر استان ، عضو کشوری هم محسوب می شود چون دارای کد و کارت سراسری می باشد  .

2.آیا اساسنامه انجمن در هر استانی مستقل است ؟

خیر ، انجمن دارای اساسنامه و منشور مشترک است . اساسنامه در هر استانی قابل اجراست اما انجمن مدیران صنایع در هر استان مستقل است و برای خود، مجمع ، انتخابات و هیات رییسه و بودجه مستقل دارد و در چهارچوب یک منشور با انجمن های مدیران صنایع در کل کشور هماهنگ می باشد . شایسته سالاری در انجمن حاکم است و هر فردی می تواند در انجمن کشور کاندیدا باشد . انتخابات انجمن صنایع هر استان در استان مربوطه برگزار می شود و نماینده انجمن مدیران صنایع کشور به نمایندگی از وزارت کشور برای نظارت اختیار دارد .

3.ارایه خدمات انجمن مدیران صنایع به اعضا چگونه است ؟

هر کسی که عضو انجمن باشد انجمن مدیران صنایع وظیفه دارد که در قبال آن خدماتی ارایه دهد . . تنها منبع مالی انجمن هم حق عضویت اعضا است. دو نوع خدمت به صاحبان صنایع از سوی این انجمن ارایه می شود یکی خدمت خاص و دیگری خدمت عام . خدمت خاص مختص کسانی است که عضو انجمن هستند و خدمت عام برای کلیه ی صاحبان صنایعی است که مراجعه می کنند و حتی عضو انجمن مدیران صنایع هم نیستند .

حمایت و پشتیبانی از کارآفرینان در کلیه سازمانها ، ادارات و مجامع به صورت خدمات عام  ارایه می گردد . کاری که انجمن انجام می دهد پیشگیری از بروز مشکلات برای صاحبان صنایع است ، البته درست است که اگر مشکلی بروز کند انجمن مدیران صنایع تلاش خود را برای مرتفع کردن جریان انجام می دهد اما اساسنامه و مرامنامه انجمن بر پیشگیری تاکید دارد .

 در نتیجه انجمن مدیران صنایع تنها تشکل پژوهشی صنعتی کشور است و در مرکز پژوهشهای مجلس حضور موثر دارد .در تمامی پروژه های صنعتی و معدنی اتاق بازرگانی ایران و در دولت انجمن مدیران صنایع حضور دارد . پژوهش ، نگارش و ارایه ی کلیه موضوعات مربوط به مسایل مرتبط با جامعه کارآفرینی کشور برای قوای سه گانه از طرف انجمن مدیران صنایع انجام می شود .

4.عملکرد انجمن مدیران صنایع به چه صورت مشخص می گردد ؟

انجمن مدیران صنایع هر دو سال یکبار عملکرد خود را به مجمع ارایه می کند و انتخابات هیات رییسه برگزار می شود . هر ده سال یکبار هم عملکرد خود را به صورت یک مجلد ارایه می کند .

5.اختیارات انجمن در مجامع مختلف علمی ، پژوهشی و حقوقی در چه حد است  ؟

به عنوان نماینده ی بخش خصوص و عضو ثابت در دانشگاه گیلان ، دانشکده فنی دانشگاه گیلان ، دانشگاه علوم پزشکی ، دانشکده فنی فومن ، دانشکده فنی کاسپین دانشگاه تهران واقع در چوکا ، در موسسه استاندارد ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان ، دادگستری  ، اداره کل مالیاتی ، دانشکده بهداشت ، معاونت بهداشتی که مرتبط با صنعت است ، سازمان برنامه و بودجه در برنامه ششم توسعه ، کمیته تخصصی چای و پتروشیمی در استانداری انجمن مدیران صنایع حضور دارد که این نشان از آن تفکر پژوهشی و پیشگیری انجمن دارد .

دانشگاه گیلان در هر بخش از صنعت و خدمات اعم از فلزی ، نساجی ، غذایی ، معدنی ، بتن ، آسانسور و غیره به صورت تخصصی با صاحبان این صنایع تعامل و همکاری دارد . این همکاری ها در قالب تفاهمنامه صورت گرفته و پس از آن به صورت مستقیم با گروه تخصصی و پژوهشی مربوطه در ارتباط علمی و اجرایی خواهند بود. به عنوان مثال :

تدوین استاندارد برای آسانسور ویژه  شمال کشور ، تصفیه پسآب در تولید بتن برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، توافق نامه چهار جانبه در خصوص توجه به عدم آلودگی محیط زیست از سوی صنعت ،

توجه به سلامت و ایمنی کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز بهداشت در صنعت های مختلف و همکاری با اداره کار در این زمینه و رسیدن به مصوبه ای در این خصوص کلینیک تخصصی تشکیل شده است با گروه مربوطه آن صنعت در دانشگاه گیلان را می توان به عنوان نمونه هایی از فعالیت های پژوهشی مشترک با دانشگاه گیلان نام برد .

یکی از وظیفه های انجمن مدیران صنایع برقراری ارتباط با نمایندگان مجلس در خصوص موضوعات کلان ، راهکارههای اجرایی در خصوص ابلاغیه مقام معظم رهبری در زمینه ی اقتصاد مقاومتی به نمایندگان ارسال گردید

6.استقبال مدیران صنایع برای عضویت در انجمن چقدر است ؟

انجمن مدیران صنایع یک تشکل صنفی نظیر یک اتحادیه نیست که افراد برای اخذ پروانه ناگزیر به عضو شدن در انجمن یا اتحادیه باشند  ، در انجمن مدیران صنایع هیچگونه تحمیلی برای عضویت وجود ندارد و هیچ صاحب صنعتی را ملزم به عضویت در انجمن برای اخذ مدرک نمی کند ، بالعکس عنوان می کند که کسانی که دارای پروانه ی صنعتی هستند می توانند عضو انجمن شوند . البته  کلیه ی صاحبان صنایع غیر عضو هم می توانند از ارایه خدمات سازمانها و نهادهای مرتبط نیز بهره مند شوند .

7. لطفا خدماتی که انجمن مدیران صنایع ارایه می دهد را شرح دهید

به عقیده اینجانب قوانینی که در کشور تصویب می شود به خوبی اجرا نمی شود و قوانین برخواسته از جامعه نیستند لذا افراد راه فرار دارند و قانون ستیزی و قانون گریزی باب گردیده است . اما بعضا به علت آگاه نبودن از قانون و امور حقوقی مشکلاتی در خصوص امور مالیاتی و... ایجاد می شود. انجمن مدیران صنایع به همه ی اعضا  مشاوره مالیاتی می دهد و در زمینه ی مشاوره حقوقی نیز به صاحبان صنایع کمک می کند .

چون دو گروه عضو انجمن مدیران صنایع هستند گروهی که تفکر تشکیلاتی دارند و تمایل به ادامه این راه و فعالیت دارند . گروه دوم کسانی هستند که دارای مشکلاتی هستند و انجمن از آنها حمایت می کند . نماینده ی بخش صنعت در اداره کل مالیاتی از سوی انجمن مدیران صنایع پیشنهاد می شود .

8. افق دید انجمن مدیران صنایع را چگونه می بینید ؟

کمک به راهبری صنعت کشور در راستای توسعه پایدار ، حمایت از بخش خصوصی ، رقابت پذیر نمودن صنعت با نگرش جهانی شدن ، تحکیم جایگاه صنعت در جامعه ، ایفاء نقش رابط صنعت، دانشگاه، دولت و مجلس از جمله اهداف و نگرش های این انجمن است و تلاش دارد تا با پایبندی بر مصالح ملی در جهت توسعه و رونق اقتصادی گام بردارد .

9. برنامه های آتی انجمن مدیران صنایع گیلان چیست ؟

دفتر جدید انجمن با امکانات وسیع تری شروع بکار کرده است  که دو سالن تخصصی و عمومی دارد و تمام گروههای صنعتی می توانند به صورت تخصصی در این مکان جلساتی را برگزار کنند .

امکان برگزاری نشست های متعدد  با صاحبان صنایع و با سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان ، محیط زیست و صنعت ، مالیات ، منابع طبیعی ، استاندارد ، بهداشت ، تامین اجتماعی  و ... به صورت عمومی و تخصصی در انجمن  وجود دارد .

پی نوشت : انجمن مدیران صنایع گیلان قوی ترین تشکل کارآفرینی استان است که می تواند حامی کارفرمایان و کارآفرینان صنعت و تولید در زمینه های مختلف باشد و عضویت در این تشکل منسجم به منزله ی روشن نگاه داشتن مسیر و راهی است که به سوی انسجام بیشتر بخش صنعت و تولید در گیلان و تعامل با نهادهای مرتبط طی می شود .

 

گزارش: طاهره ریحانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز