چند راه حل ساده برای شناسایی سایت‌های گردشگری معتبر

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۱۳:۴۶:۱۱
کد خبر: ۷۳۰۹۸۲
چند راه حل ساده برای شناسایی سایت‌های گردشگری معتبر
رئیس پلیس فتا استان از چند راه حل ساده برای شناسایی سایت‌های گردشگری معتبر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ سرهنگ " ایرج محمدخانی "با اعلام این خبر گفت: با شروع فصل تابستان، فعالیت‌ سایت‌های گردشگری برای ارائه خدمات به صورت اینترنتی آغاز شده و در کنار فعالیت سایت‌های معتبر و مجاز، صدها سایت جعلی نیز از سوی کلاهبرداران سایبری طراحی و بارگذاری گردیده که با تبلیغات فریبنده و پیشنهاد تورهای خوب و ارزان قیمت، کاربران فضای مجازی را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

این مقام انتظامی به شهروندانی که قصد ثبت نام در سایت‌های گردشگری برای مسافرت با تور‌های گردشگری را دارند تاکید کرد: قبل از ثبت نام در سایت، به چند راه حل ساده به شرح زیر برای شناسایی سایت‌های گردشگری معتبر و مجاز توجه کنند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

1- ابتدا باید دقت کنند سایتی که قصد ثبت نام در آن را دارند، آدرس URL آن در سایت ساماندهی به آدرس samandehi.ir ثبت شده باشد.

2 – سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اعتماد الکترونیک که مشخصه‌ای به منظور اعتماد سازی کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی است و از سوی وزارت صنعت ‌و معدن و تجارت واگذار می‌شود، استفاده می‌کنند.

3 - سایت‌های گردشگری معتبر و مجاز از نماد اطمینان گردشگری که به نماد T مشهور است، استفاده می‌کنند و لازم به ذکر است که نماد ( T) از سوی سازمان میراث فرهنگی واگذار می‌گردد.

رییس پلیس فتا گیلان در پایان از شهروندان خواست: با جدی گرفتن توصیه‌های پلیس فتا از بروز و ظهور چنین کلاهبرداری‌هایی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز