فرهاددلق پوش، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گیلان:

حمایت از کالای ایرانی جز با باور ایرانی بودن محقق نمی شود/ در شرایط کنونی حتی درب یک واحد صنعتی و صنفی نباید بسته شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۹ - ۰۹:۴۸:۰۵
کد خبر: ۷۳۱۱۳۶
حمایت از کالای ایرانی جز با باور ایرانی بودن محقق نمی شود/ در شرایط کنونی حتی درب یک واحد صنعتی و صنفی نباید بسته شود
فرهاد دلق پوش در همایش حمایت از کالای ایرانی و تجلیل از فعالین صنفی و صنعتی شهرستان شفت گفت: همت همگانی برای این جهاد اقتصادی لازمه برون رفت از مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان و به نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گیلان، فرهاد دلق پوش در همایش حمایت از کالای ایرانی و تجلیل از فعالین صنفی و صنعتی شهرستان شفت با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور بر اثر فشارهای دشمنان نظام و سوء استفاده برخی سوداگران داخلی از این موقعیت اظهار کرد:در این فضا هرکس خود را متعلق به این ملت می داند و تعصب ایرانی دارد نباید نسبت به سرنوشت دیگران بی تفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد:ملت ایران با سوابق درخشان تاریخی و هویت و فرهنگ اصیل خود اثبات کرده اند که می توانند بحران های سختی را پشت سر بگذارند.

دکتر دلق پوش اقتصاد امروز را نیازمند همکاری و همدلی آحاد مردم دانست و با ابراز قدردانی از تولیدکنندگانی که در این شرایط سخت فعالیت می کنند،ضرورت همدلی و هم گرایی و حمایت از دولت برای فائق آمدن بر مشکلات موجود را متذکر شد و افزود:استان گیلان ظرفیت بی نظیری از جهت منابع در کشور داراست که این ظرفیت را باید تبدیل به اشتغال و اقتصاد کنیم.

وی افزود در کشور ما منابع اقتصادی به حد کفایت وجود دارد ولی لازمه استفاده درست از آن مدیریت این منابع در جهت خدمت به مردم می باشد.

 فرهاد دلق پوش گفت: شهرستان شفت هم اکنون دارای سه هزار واحد صنفی و ۶۵ واحد فعال صنعتی در دو منطقه و شهر شهرک صنعتی صنعتی است و این ظرفیت مناسبی برای تحول آفرینی در راستای افزایش تولید و اشتغال شهرستان شفت است.

 وی در بخشی دیگر از سخنان خود به گذشته و نگاه و رویکرد گذشته در گیلان اشاره نمود و اظهار داشت: تا سه دهه پیش رویکرد در گیلان صرفا بر مبنای کشاورزی و گردشگری بوده ولی با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده و تحولات صنعتی، امروزه صنعت و تولید در گیلان به صورت مطلوبی بروز و ظهور پیدا کرده است و جایگاه خود را در استان تقویت نموده است.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان با اظهار تشکر از استاندار گیلان جهت برگزاری منظم جلسات کارگروه رفع موانع تولید استان و با اشاره به فعالیت هایی که در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان انجام شده است،اظهار  کرد: تاکنون ۳۳۵۶ مورد توانسته ایم مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم و از این لحاظ در تعداد پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل دار رتبه اول کشوری را دارا هستیم.

دلق پوش از جایگاه  بسیار مناسب گیلان در حوزه محصولات سلولزی و صنعت فولاد در کشور نام برد و اظهار امیدواری کرد: استان گیلان در هردو حوزه مذکور ظرف مدت یکسال به قطب اول کشور تبدیل می شود.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد:حمایت از کالای ایرانی جز با باور ایرانی بودن محقق نمی شود در شرایط کنونی حتی در یک واحد صنعتی و صنفی نباید بسته شود و همت همگانی برای این جهاد اقتصادی لازمه برون رفت از مشکلات است

وی در پایان  تولیدکنندگان و فعالین صنفی و صنعتی را مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد:وزارت صنعت و معدن ،دولت و نمایندگان مجلس را یار و یاور خود بدانید.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری، نماینده مردم شهرستان شفت و فومن عنوان کرد: عمده ترین مشکل تولیدکنندگان سود ظالمانه بانک هاست

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری، نماینده مردم شهرستان شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه همایش حمایت از کالای ایرانی و تجلیل از فعالین صنفی و صنعتی شهرستان شفت اظهار کرد:برای تامین نیازها از تولید داخلی و کسب مزیت رقابتی بازارهای جهانی، بازار داخلی باید استانداردهایی را رعایت کند و حل مشکلات تولید کنندگان داخلی نیز در اولویت است.

وی وضعیت  و بستر تولید را بسیار نامطلوب ارزیابی کرد و با تاکید بر رفع مشکلات تولیدکنندگان، عمده مشکلات این قشر را سود ظالمانه ی بانکی دانست و افزود:در هیچ کجای جهان چنین سود بانکی برای تولید کننده قرار نمی دهند و این به معنی آن است که بین شعار و عمل ما فاصله بسیار وجود دارد.

افتخاری با برشمردن برخی از مشکلات تولیدکنندگان همچون سود بانکی،مالیات های سنگین،مشکلات تامین اجتماعی،دغدغه حقوق پرسنل و بروکراسی پیچیده و…عنوان کرد:به دلیل همین مشکلات است که در کشور ما تولید کننده پیشرفت نمی کند.

گفتنی است در پایان همایش از ۱۲ واحد صنفی و صنعتی شهرستان تجلیل شد و از واحدهای صنعتی؛ مهتاب بافت تولید انواع پرده و توری و شرکت درسا با برند شالکه بسته بندی صنایع غذایی نیز بازدید بعمل آمد.

 

نظر شما