در اولین جلسه کارگروه تخصصی خدمات شهری و پشتیبانی پدافند غیرعامل گیلان مطرح شد:

اختصاص ۵۰ درصد بودجه طرح پدافند غیرعامل شهری به شهرهای بالای ٢٠٠ هزار نفر

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۰:۱۸:۲۳
کد خبر: ۷۳۳۲۳۳
اختصاص ۵۰ درصد بودجه طرح پدافند غیرعامل شهری به شهرهای بالای ٢٠٠ هزار نفر
سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان از اختصاص ۵۰ درصد بودجه طرح جامع پدافند غیرعامل شهری به شهرهای بالای ٢٠٠ هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ اولین جلسه کارگروه تخصصی خدمات شهری و پشتیبانی شورای پدافند استان گیلان در سالجاری به ریاست حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی و رئیس کارگروه خدمات شهری و پشتیبانی پدافند غیرعامل استان گیلان،امیر محمدپور دبیر شورای پدافند غیرعامل استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و شهرداران استان گیلان برگزار شد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های موجود و مورد نیاز استان را از عمده ترین اهداف پدافند غیرعامل استانداری گیلان خواند و گفت: اگر اقدامات پدافند غیرعامل با برنامه ریزی و هماهنگی انجام شود بسیاری از فعالیت های زیرساختی دارای ایمنی و پایداری لازم می شوند.

رئیس کارگروه خدمات شهری و پشتیبانی شورای پدافند غیرعامل بیان کرد: طرح های توسعه و عمران، سند راهبردی برای توسعه پایدار و هماهنگی در طراحی و برنامه ریزی شهرها بوده که به بررسی ابعاد موضوع حفاظت و توسعه شهر می پردازد.

شعبانپور با اشاره به طرح جامع در مقیاس شهری کلانشهر رشت اظهار داشت: بر مبنای مطالعات شناخت و تحلیل در این حوزه، اهداف و راهبردهایی به منظور حفاظت و توسعه در افق زمانی طرح،جهات توسعه و نیازمندی های شهر را تدوین می کند و سند برتر و کلیدی توسعه و عمران کلانشهر رشت در حال حاضر در نظام برنامه ریزی شهری کشور در مقیاس شهر،طرح جامع می باشد.

در ادامه دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان با تاکید بر لزوم طرح جامع در مدیریت شهری تشریح کرد: ما برای شناسایی آسیب ها در حوزه شهری و کلانشهر در مرحله اول نیاز به طرح جامع شهری داریم که بر اساس آن بتوان آسیب ها و تهدیداتی که حوزه مربوطه را دنبال می کنند شناسایی و مرتفع کنیم.

محمدپور با تاکید بر لزوم آموزش مدیران شهری وشهرداران استان در حوزه پدافند غیرعامل افزود: برای آموزش مدیران حوزه شهری و شهرداران استان ۳ دوره آموزشی پیشنهاد شد که بعد از هماهنگی با مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گیلان آموزش را اجرا می کنیم.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان در خصوص طرح جامع پدافند غیرعامل تصریح کرد: بر اساس قانون شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و شهرهای مرزی،باید طرح جامع پدافند شهری داشته باشند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با تاکید بر تعیین و تکلیف هر چه زودتر طرح جامع شهرداری کلانشهر رشت اظهار کرد: در مجموعه پدافند غیرعامل بر اساس اسناد بالادستی باید شرکت های دارای عنوان و درجه پدافند با شرح خدمات مشخص کنند و طبق دستور العمل سازمان پدافند غیرعامل کشور به شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۵۰ درصد بودجه طرح جامع از طرف سازمان مذکور تعلق خواهد گرفت.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به بند (ز) قانون بودجه سال ۹۶ افزود: قانون بودجه سال ۹۶ دستگاه های اجرایی را مکلف به هزینه یک درصد از اعتبارات تملک و سرمایه خود را بحث پدافند غیرعامل کرد.

محمد پور بیان کرد : بخش عمده ایی از دستگاه های اجرایی این کار انجام داده اند و در سال ۹۷ طبق احکام دایمی بودجه دستگاه های اجرایی مکلف شده اند که این رقم را برای مصون سازی دستگاه خود هزینه کنند

محمدپور با اشاره به رزمایش خدمات شهری در زمان بحران خاطرنشان کرد: این رزمایش توسط اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با محوریت شهرداری کلانشهر رشت و همکاری اداره کل مدیریت بحران استانداری و سایر شهرهای استان برگزار خواهد شد.

 

نظر شما