رخداد دو مورد آتش سوزی منزل مسکونی در رشت

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۵:۱۷:۱۵
کد خبر: ۷۳۴۸۴۹
رخداد دو مورد آتش سوزی منزل مسکونی در رشت
چند باب منزل مسکونی در رشت طمعه حریق شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ رخداد حادثه آتش سوزی چند باب منزل مسکونی در ساعت ۰۱:۴۵ دقیقه امروز یک شنبه ۷ مرداد ۹۷ به مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که ۴۷ آتش نشان بهمراه ۱۴ دستگاه خودروی اطفایی از ۶ ایستگاه به محل حادثه واقع در حمیدیان – خیابان امام رضا(ع)  اعزام شدند.

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت در این باره گفت: به محض رسیدن به محل حادثه دود و شعله به شدت از سقف چندین خانه مشاهده می شد.

او به احتمال گسترش آتش از دو طرف به سقف منازل مسکونی همجـوار اشاره داشت و گفت: آتش نشانان سریعا با تـوجه به ایمن سازی محل حادثه از ۳ طرف نسبت به مهار و اطفای آتش سوزی اقدام کردند.

مومنی به ریزش آوار سقف یکباب منزل مسکونی"کانون حـریق" اشـاره کـرد و افزود: دو تن از آتش نشانان و یک شهروند از نـاحیه کتف، دست و پا دچار آسیب دیـدگی و سوختگی شدند که خوشبختانه پس از انجام مراحل درمان هم اینک در وضعیت مطلوبی به سـر میبرند.

او علت حادثه را اتصال در سیستم سیم کشی برق از ناحیه پشت بام اعلام داشت  و گفت: متاسفانه از ۴ خانه آتش گرفته تنها یک خانه دارای بیمه آتش سوزی بود که بدین وسیله به شهروندان توصیه می شود تا نسبت به بیمه منازل مسکونی خود جدیت بیشتری داشته باشند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی به دیگر حادثه آتش سوزی واقع در میدان نیروی دریایی-بلوار امام علی(ع) کوچه طالقانی در ساعت۱۰:۵۰ دقیقه پیش از ظهر امروز خبر داد و افزود:  در این حادثه سقف دوباب منزل مسکونی ویلایی بعلت اتصال در سیستم سیم کشی از ناحیه پشت بام آتش گرفت که سریعا  ۲۴ آتش نشان بهمراه ۱۰ دستگاه خودروی اطفایی نسبت به اطفا و پیشگیری از گسترش آتش اقدام کردند.

همین گزارش حاکی است: متاسفانه در هر دو  حادثه بهم پیوسته بودن سقف خانه ها با شیروانی های چوبی و نبود دیوار آتش بر؛ موجبات گسترش بیش از پیش آتش سوزی را فراهم نموده بود.

در پایان به تمامی شهروندان ارجمند توصیه می شود تا با توجه به گرم شدن هوا و استفاده از وسایل پر مصرف سرمایشی؛ حتما نکات ایمنی را رعایت کرده  و ضمن استفاده بهینه از این وسایل نسبت به ایمنی سیستم های سیم کشی برق جهت پیشگیری از بروز حوادث آتش سوزی هوشیارتر باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز