به بهانه ی برپایی نمایشگاه عکس آثار مستند اجتماعی " علی شفیعی کلی"

رنگ و زندگی در "پنجره ای رو به حیات "

۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۰۸:۵۸:۱۳
کد خبر: ۷۴۱۷۶۵
رنگ و زندگی در پنجره ای رو به حیات
برپایی نخستین نمایشگاه عکس آثار "علی شفیعی کلی " در نگارخانه مارلیک رشت ، جلوه گر زیبایی های زندگی روزمره مردمان روستایی از دریچه ی دوربین این هنرمند است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ قدم به نمایشگاه که می گذاری سراسر رنگ است و زندگی ، عکسهایی که با تو حرف می زنند و انگار از قاب آویخته بر دیوار زنده می شوند و جان می گیرند .یکسو عکسهای دخترکان روستایی است که در دل طبیعت شادمانه می خندند و لباسهای رنگارنگ آنها جلوه گر زندگی ناب روستایی ست.آن سوتر چهره ی پیرمردی با پوست تکیده خودنمایی می کند ، چهره ای که گذر زندگی خط های زیادی بر آن حک کرده است .

"ساره " دختری روستایی که عکسش زینت بخش پوستر نمایشگاه است در مراسم افتتاحیه با لباس محلی تالشی در نمایشگاه حضور یافته و قابی از عکس خود را با ذوق و شعف از دست عکاس هنرمند هدیه می گیرد.

نام این نمایشگاه عکس " پنجره ای رو به حیات " است ، حیاتی که واقعا از تمامی قاب های عکس آن جاریست.

علی شفیعی کلی خالق این عکسهای مستند- اجتماعی است .نخستین نمایشگاه عکس از آثار وی با عنوان " پنجره ای رو به حیات " از 20 الی 25 مرداد ماه در نگارخانه مارلیک خاتم الانبیاء رشت میزبان علاقمندان بود.

علی شفیعی عکاس هنرمند که علاقه ی وافری به مبحث مستند اجتماعی دارد در خصوص مقوله عکس می گوید : به دلیل وجود سلیقه های مختلف و نگرش متفاوت در افراد علی الخصوص هنرمندان عکاس و با توجه به نوع نگاه این هنرمندان آثار متفاوتی از موضوعات گوناگون به ثبت می رسد.

وی در زمینه ی نخستین نمایشگاه عکس خود می افزاید : آثار این نمایشگاه از زوایای مختلف با موضوع مستند اجتماعی و با نگاهی متفاوت از دریچه ی نگاه دوربین من است که از طریق آن پنجره ای رو به زندگی روزمره مردم در اقلیم متنوع باز شده است .

وی می گوید : با عکاسی کردن ، بخصوص عکاسی در طبیعت ، آرامش می گیرم و گاهی اوقات برای رها شدن از مشکلات و درگیری های شهری برای عکاسی به طبیعت بکر و روستاهای دور افتاده می روم که این کار باعث آرامش روحی و جسمانی من می شود و این جز عشق به عکاسی دلیل دیگری ندارد.

شفیعی ادامه می دهد : " پنجره ای رو به حیات " حاصل تلاش های چند ساله است که نوع زندگی ، معیشت ، کوچ ، آیین ها و انعکاسی از روزمرگی مردم را به تصویر کشیده و اشاره به زندگی سخت و تلاشهای مردم در زندگی آنها دارد.

گفتنی است ، علی شفیعی کلی متولد آذر 1359 در شهرستان خلخال می باشد و به عکاسی مستند اجتماعی به طور حرفه ای می پردازد.

گزارش: طاهره ریحانی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز