نماینده ولی فقیه در گیلان:

زمانی به سرور می‌رسیم که بیشتر اهالی مسجد از جوانان باشند

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۴:۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۴۶۸۱۲
زمانی به سرور می‌رسیم که بیشتر اهالی مسجد از جوانان باشند
نماینده ولی فقیه در گیلان به عرضه درست دین توسط انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وقوع انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین دستاورد مسجد است که برای جامعه به ارمغان آورده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا  در گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در همایش ائمه جماعت، هیأت امنا، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهر رشت در حرم خواهر امام رضا(ع) این شهر به مناسبت روز جهانی مساجد با اشاره به ویژگی‌های اهالی مسجد اظهار کرد: ایمان به خدا و ایمان به جهان آخرت از ویژگی‌های اهل مسجد است.

وی، وجود بعضی از رفتارهای ناهنجار در جامعه را به دلیل نبود حضور همه‌جانبه خداوند در زندگی مردم عنوان کرد و افزود: بزرگ‌ترین ویژگی اهل مسجد اعتقاد به جریان حق و خداوند است.

امام جمعه رشت، مسجد را معبد الهی خواند و بیان کرد: مسجد در طول تاریخ اسلام توانسته بزرگ‌ترین شاهکار را در زندگی بشر رقم بزند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین رخدادی است که توسط مسجد رقم زده شده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی دیگر محکوم به فنا و شکست نیست.

وی به عرضه درست دین توسط انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ادیان دیگر را نیز نجات داد و امروز اهالی کلیسا به دلیل ایجاد چنین شرایطی که انقلاب برای آنها فراهم آورده، افتخار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براینکه اکنون مشخص شده دین می‌تواند جامعه و زندگی انسان‌ها را اداره کند، خاطرنشان کرد: اهالی مسجد در تراز انقلاب اسلامی به قیامت اعتقاد دارند.

آیت‌الله فلاحتی، از مهجوریت خارج شدن قرآن را از کارکردهای مسجد عنوان کرد و یادآور شد: ارائه معارف اهل بیت(ع) به جامعه از جمله ویژگی‌های مسجد است.

وی با اشاره به اینکه سیره و روش اهل بیت(ع) از طریق مسجد باید به مردم انتقال داده شود، اظهار کرد: امروز بسیاری از روش‌های زندگی مردم دور از سیره اهل بیت(ع) است.

امام جمعه رشت به لجام گسیختگی در زمینه عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و افزود: امروز انقلاب، اسلام و مردم امر مذکور را بر نمی‌تابند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه فرد مسجدی باید اهل کرامت باشد، تصریح کرد: زندگی اهالی مسجد به سبک اسلامی است.

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از اهالی مسجد امروز اشرافی زندگی می‌کنند، متذکر شد: امر مذکور سبب تخریب زندگی سبک اسلامی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار حضور بیشتر جوانان در مسجد شد و گفت: سرور را زمانی مشاهده می‌کنیم که بیشتر اهالی مسجد از جوانان باشند.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید براینکه مسجد باید فضایی آرام و روح‌افزا باشد، بیان کرد: بین اهالی مسجد نباید کدورت ایجاد شود ضمن اینکه مسجد باید محل تحول و تحول‌آفرین باشد.

وی، آگاهی از مسائل فضای بیرونی و جهان را از دیگر کارکردهای مسجد برای اهل آن عنوان کرد و یادآور شد: مردم باید روح مطالبه‌گری داشته باشند و اینکه گاهی مسؤولان نمی‌توانند به مردم پاسخ دهند موجب ایجاد ویرانگری در اجتماع می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز