نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در بازدید از زیرساخت های منطقه آزاد انزلی:

تحولات ایجاد شده در سالهای اخیر در منطقه آزاد انزلی چشمگیر بوده است/ تحقق اهداف ایجاد مناطق آزاد همانند انتقال تکنولوژی، توسعه زیرساختها و جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد انزلی

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۱۵:۳۶:۴۴
کد خبر: ۷۵۰۷۶۱
تحولات ایجاد شده در سالهای اخیر در منطقه آزاد انزلی چشمگیر بوده است/ تحقق اهداف ایجاد مناطق آزاد همانند انتقال تکنولوژی، توسعه زیرساختها و جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد انزلی
نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در بازدید از زیرساخت های منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: اولین و اصلی ترین هدف ایجاد مناطق آزاد، انتقال تکنولوژی و توسعه زیرساخت های مناطق مرزی است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مرند و جلفا در بازدید از این منطقه با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی در این منطقه رخ داده و شاهد اتفاقات مثبت هستیم، تصریح کرد: احداث شهرک های صنعتی پسا بندری و همچنین راه اندازی واحد های صنعتی غیر فعال در منطقه آزاد انزلی ۱۰ هزار فرصت شغلی طی چهار سال اخیر ایجاد کرده که قابل توجه است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بندر کاسپین، اسکله ها، جاده ها، مجتمع های تجاری، نوار ساحلی و زیرساخت های ایجاد شده در منطقه آزاد انزلی تحسین برانگیز است خاطر نشان کرد: با احداث بندر کاسپین و اتصال راه آهن به آن خطر حذف ایران از ترانزیت ریلی شرق به غرب که به جاده ابریشم آهنی مشهور است از بین رفته است.

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولین و اصلی ترین هدف ایجاد مناطق آزاد، انتقال تکنولوژی و توسعه زیرساخت های مناطق مرزی است که این اتفاق در این منطقه رخ داده و باید توسعه منطقه آزاد انزلی را با شهرهای همجوار مقایسه کنیم و مناطق آزاد را الگوی توسعه همه جانبه برای کشور قرار دهیم.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه اتفاقات مناسبی در راستای جلوگیری از خروج مسافر از کشور در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته است که قابل تحسین است، بیان کرد: در این منطقه نمونه محصولات وارداتی به کشور نیز تولید می شود و اقدام تحسین برانگیزتر این است که واحد های وارد کننده به واحد های تولید کننده تبدیل شده و با نشان های تجاری برتر دنیا رقابت می کنند.

دکتر محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد که با عنایت به قرار گرفتن مناطق آزاد در نقاط مرزی کمتر توسعه یافته کشور، عملکرد این مناطق سرتاسر خیر و موثر بوده و اظهار نظرها بر علیه عملکرد مناطق آزاد ناشی از عدم اطلاع از اقدامات و توانمندیهای مفید این مناطق است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور گردشگران در مناطق آزاد مانع خروج ارز و گردشگر از کشور می شود گفت: مخالفت برخی افراد صاحب نفوذ اقتصادی نسبت به نقش مناطق آزاد در اقتصاد کشور ناشی از اطلاعات غلط و در برخی موارد منافع مالی شخصی است که امیدواریم با حضور در این مناطق، از ظرفیت ها و مزایای آنها برای فعالیت اقتصادی جهت فعالیت خود بهره برداری نمایند.

گفتنی است اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان از زیرساخت های تجاری، اقتصادی، گردشگری و عمرانی این منطقه بازدید و طرح های سرمایه گذاری و توسعه ای را بررسی کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز