حضور دکتر سلطانی رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در پارک علم و فناوری گیلان

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۲:۲۳:۰۳
کد خبر: ۷۵۲۳۷۸
حضور دکتر سلطانی رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در پارک علم و فناوری گیلان
دکتر سلطانی رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در راس هیاتی از نزدیک با محصولات و دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان بازدید نمود و با مدیران این شرکت‌ها دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ دکتر سلطانی درباره حمایت‌های ویژه از شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: تسهیلات مشارکت و کمک‌های بلاعوض برای بیش از ۲۰ خدمت متفاوت آماده ارائه به شرکت‌های دانش بنیان است که می‌توان به وام ۴ درصد برای ایجاد یک صنعت در استان و یا منطقه اشاره کرد و به شرکت‌های دانش بنیانی تعلق خواهد گرفت که به محصول نهایی رسیده‌اند و نیاز دارند به مرحله صنعتی شدن برسد که در این صورت می‌تواند از این تسهیلات استفاده نماید.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص نرخ تسهیلات گفت: نرخ تسهیلات صندوق از ۴ درصد برای راه‌اندازی اولیه خط تولید یک محصول و نرخ ۹ درصد برای صادرات محصولات و نرخ ۱۱ درصد برای افزایش تولید و توسعه صنعتی محصول در نظر گرفته شده است.

ایشان در خصوص تسهیلات و امکانات مالی ویژه‌ای برای توسعه بازار محصولات خبر داد و گفت: تسهیلاتی نیز برای خریداران محصولات دانش بنیان در نظر گرفته شده است که برای تشویق و ترقیب خریدارن داخلی و بصورت لیزینگ در اختیار ایشان قرار می‌گیرد تا تشویق بشوند و از محصولات دانش بنیان با کیفیت داخلی خریداری نمایند. به نحوی که جهت خرید محصولات، تسهیلاتی با نرخ ۹ درصد در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و این امر در سهم فروش محصولات دانش بنیان تاثیر خواهد گذاشت.

بهزاد سلطانی درباره انواع ضمانت نامه‌های بانکی برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: ضمانت نامه‌هایی که شرکت‌های دانش بنیان برای عقد قراردادها نیازداشته باشند با نصف قیمت بانک‌ها و از همان طریق بانک‌های عامل در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص ایجاد برج فناوری در هر استان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی این امکان را فراهم می‌آورد تا برای چندین شرکت دانش بینان ساختمان و دفاتری را درنظر بگیرد و بصورت اجاره به شرط تملیک این دفاتر را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهند و این مراکز را به عنوان برج فناوری در استان معرفی نماید تا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ترقیب شوند تا نوآوری خود را در این برج فناوری به شکوفایی اقتصادی برسانند. و جامعه نیز شاهد افزایش توسعه فناوری بیش از توسعه صنعتی باشد.

بهزاد سلطانی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی، مشارکت در سرمایه‌گذاری خصوصا سرمایه‌گذاری خطر پذیر را پوشش می دهد.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی درباره کمک‌های بالاعوض گفت: هر شرکت دانش بینان می‌تواند برای دریافت ۴۱ خدمت متفاوت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بگیرد. این کمک‌ها شامل کمک‌های بلاعوض برای بازاریابی و توسعه بازار و برندسازی محصولات دانش بنیان خواهد بود. حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی جهت ارائه و فروش محصولات و یا دریافت استاندارهای فنی و یا مدیریت کیفیت و حتی دوره‌های آموزشی تخصصی، می‌تواند از جمله این خدمات بلاعوض باشد.

وی با اشاره به افزایش نرخ تورم و تناسب تسهیلات با نرخ تورم گفت: تسهیلات و امکانات مالی با قیمت روز و نرخ تورم قابل محاسبه است و میزان تسهیلات و مشارکتی که وجود دارد متفاوت و انعطاف‌پذیر است. به عنوان مثال شرکت‌هایی که قبلا برای خرید تجهیزات و یا دستگاه، تسهیلاتی دریافت کرده‌اند و امروز قیمت دستگاه مورد نیاز افزایش پیدا کرده، می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات تسهیلات متفاوتی نسبت به قبل دریافت نمایند به نحوی که این اختلاف را پوشش دهد.

دکتر سلطانی درباره کمک به بازاریابی شرکت‌های دانش بنیان گفت: خدمت لیزینگ درصندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به فروش بهتر و توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان است بحوی که این تسهیلات با نرخ ۹ درصد در اختیار خریدار قرار می‌گیرد تا ضمن تشویق بازار به خرید محصولاتِ باکیفیتِ دانش‌بنیانِ داخلی، به فروش محصولات هم کمک شود.

وی ادامه داد: البته یک خدمت دیگر هم در حال تصویب است. در این خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند محصولات شرکت را با اسم و برند شرکت بصورت گسترده تبلیغ نمایند و یا بتوانند با کمک‌های بلاعوض، فیلم‌های تبلیغاتی و تیز و کلیپهای تبلیغاتی تهیه نمایند و در بازار، محصولات و شرکت خود را نمایش دهند.

ایشان با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان گیلان گفت: هم اکنون ۳۷ شرکت دانش‌بنیان در استان گیلان وجود دارند (این رقم بدون احتساب شرکت های خروج یافته در یکسال اخیر می باشد)، که البته این رقم در مقابل با تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار کم است. استان گیلان که بیش از ۳ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده، فقط کمتر از یک درصد از شرکت‌های دانش بنیان کشور را در خود جای داده است و این موضوع با وجود دانشگاه‌های متعدد و خوب و همچنین صنعت و اقلیم مناسب انتظار می‌رود حداقل تعداد شرکت‌های خودرا به ۵ برابر برساند که البته این محقق نمی‌شود مگر با کمک تمام دستگاه‌های استان خصوصا استانداری و استاندارمحترم، نمایندگان محترم مردم در مجلس و حتی نماینده محترم ولی فقیه استان، که در این موضوع مستقیم وارد شوند تا شاهد توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری در استان باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز