استاندار گیلان:

مردم در مقابله با گرانفروشی ها هوشیار باشند

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۲۳:۵۴:۰۵
کد خبر: ۷۵۳۱۵۱
مردم در مقابله با گرانفروشی ها هوشیار باشند
استاندار گیلان بر لزوم هوشیاری مردم در مقابله با معضل گرانفروشی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان  در نشست با فعالان حوزه صنعت،معدن و تجارت استان اظهار داشت:امروز مبارزه با احتکار و گران فروشی از جمله مباحث مطرح در جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم ارائه تعریفی دقیق برای احتکار خواستار هشیاری مردم در مقابله با این معضل و پدیده گرانفروشی شد.

سالاری همچنین اقتصاد و اشتغال گیلان را بر پایه کشاورزی خواند و افزود:از انتظارات کشاورزان و مسئولان استان کنترل میزان واردات با ارز دولتی و حمایت از صادرات ارقام کشاورزی،صنعتی و ...از مبدا گیلان است تا محصولات بومی بازار خود را از دست ندهد.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از تلاش های دولت تدبیر و امید و نماینده عالی دولت در گیلان تقدیر کرد و افزود:حل مشکلات عمومی وظیفه اصلی مدیران است.

وی مالیات بر ارزش افزوده را از مهم‌ترین دغدغه های تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواند و با تاکید برای راهکاری حمایتی از سوی دولت گفت:توان رقابتی با حمایت از جریان تولید محقق می شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت ها و گرانی ارز در کنار چالش های اقتصادی مزایایی را به همراه دارد و آن رسیدن به خوداتکایی و استفاده صحیح از منابع موجود است.

وی به موضوع ابریشم نیز اشاره کرد و گفت:واردات ابریشم غیرمنطقی است زیرا در گیلان ظرفیت تولید مقادیر مورد نیاز کشور وجود دارد.

سالاری از بدو ورود به گیلان فعالیت های توسعه محور را با جدیت دنبال کرد

لاهوتی با تقدیر از تلاش های استاندار گیلان و پیگیری های مجدانه ایشان در روند توسعه استان خاطرنشان کرد:دکتر سالاری از بدو ورود به گیلان بر روی تعرفه ها با حساسیت ویژه ای ورود کرد‌که نتایج مثبتی را به دنبال داشته است.

وی در پایان خواستار حذف تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی برای واردات چای خارجی در جهت حفظ منافع اقتصادی چایکاران کشور شد.

 

نظر شما