فرماندار آستارا:

تشکل های صنفی معلمان نقش مهمی در توسعه مشارکت های مدنی دارند

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۴:۳۶:۲۰
کد خبر: ۷۵۶۱۱۶
تشکل های صنفی معلمان نقش مهمی در توسعه مشارکت های مدنی دارند
فرماندار شهرستان مرزی بندآستارا گفت: تشکل های صنفی معلمان نقش مهمی در توسعه مشارکت های مدنی در جامعه دارند که می‌بایست از این ظرفیت ها به خوبی بهره مند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یونس رنجکش در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن اسلامی معلمان شهرستان مرزی بندرآستارا افزود: معلمان بعنوان یک مرجع اجتماعی برای عموم جامعه قابل احترام هستند و با توجه به نقش های محوری آنان در هدایت های تحصیلی و اجتماعی میتوانند در روند توسعه اجتماعی بسیار موثر باشند.

وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید اعتقاد به حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم در صحنه های اجتماعی و سیاسی دارد و بر همین اساس تلاش شده است تا با ساماندهی فعالیت های این تشکل ها شاهد بهره‌مندی صحیح از ظرفیت های موجود باشیم.

وی اضافه کرد: تشکل های اجتماعی و سیاسی نیز باید تلاش کند در چارچوب های تعریف شده بر اساس ضوابط و اساس نامه ها فعالیت کنند.

وی یادآور شد: در آستارا نیز تلاش شده است از سال گذشته در راستای بهره‌مندی از ظرفیت تشکل های سیاسی و اجتماعی اقدامات خوبی توسط فرمانداری انجام و فعالان این حوزه بر اساس چارچوب های قانونی ساماندهی شوند که مورد استقبال قرار گرفت و هم‌اکنون شاهد حضور نمایندگی های احزاب و گروه های سیاسی و تشکل های مردم‌نهاد اجتماعی هستند که تعداد آن ها به ۱۵ تشکل میرسد. وی گفت: انجمن اسلامی معلمان نیز از جمله تشکل های باسابقه‌ای است که فعالیت دارد و این تشکل به دلیل حضور چهره های موثر که از جمع معلمان و فعالان سیاسی و اجتماعی منطقه هستند میتوانند در مسیر اعتلای جامعه نقش مهمی داشته باشند.

وی همچنین خواستار پویایی و تحرک بیشتر سایر تشکل ها در راستای حرکت های اجتماعی و سیاسی با برگزاری نشست ها، کنگره ها و جلسات تبیینی و توجیهی در مسیر توسعه اجتماعی شهرستان آستارا شد.

در ادامه این جلسه ایراندخت رستم‌نژاد مسئول انجمن اسلامی معلمان آستارا ضمن تشکر از فرماندار آستارا در خصوص حمایت از فعالیت احزاب و گروه های سیاسی و اجتماعی به ارائه  توضیحاتی درخصوص فعالیت این انجمن در آستارا پرداخت و در پایان این مراسم از تعدادی معلم بازنشسته و پیشکسوت و فعالان سیاسی و اجتماعی عضو انجمن اسلامی معلمان آستارا نیز به پاس تلاش های آنان توسط فرماندار آستارا تقدیر بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز