جواهردشتی :

برآورد جمعیت حیات وحش یکی از مهمترین فاکتورهای مدیریت برای حفاظت از حیات وحش محسوب می شود

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۰:۰۲:۴۱
کد خبر: ۷۵۷۳۱۳
برآورد جمعیت حیات وحش یکی از مهمترین فاکتورهای مدیریت برای حفاظت از حیات وحش محسوب می شود
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل اعلام کرد: برآورد جمعیت حیات وحش یکی از مهمترین فاکتورهای مدیریت برای حفاظت از حیات وحش محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل طی هماهنگی و مشورت با معاونت  فنی و ریاست اداره حیات وحش و کارشناسان آن مجموعه و با در نظرگیری اوج گاوبانگی و همچنین شرایط جوی طی یک برنامه ریزی , با تمام ظرفیت کادر کارشناسی و محیط بان شهرستان و همچنین حضور کارشناسان ،مدیران ستادی، همیاران محلی و با همراهی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، فرمانده یگان این اداره و  رییس مجمع تشکلهای مردمی گیلان سرشماری مرال را انجام داد.

جواهردشتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل با اعلام این خبر گفت : برآورد جمعیت حیات وحش یکی از مهمترین فاکتورهای مدیریت برای حفاظت از حیات وحش محسوب می شود .

در بین گونه های حیات وحش ، پستانداران علفخوار بزرگ جثه از اهمیت ویژه ای در اکوسیستم برخوردار می باشند .

وی افزود بهترین زمان سرشماری و برآورد جمعیت مرال , در فصل جفتگیری آنها میباشد که در استان گیلان معمولأ از نیمه دوم شهریور تا 15 مهر ماه هر سال انجام میگردد .

در حوزه شهرستان سیاهکل دوازده (12) ایستگاه شاخص شناسائی گردید که عملیات سرشماری در آن انجام شده است. .

وی تصریح کرد مرال با نام علمی Cervus Elaphus از خانواده گوزنها میباشد .نر دارای شاخهای بلند و منشعب میباشد و هر سال به تعداد شاخکها اضافه میشود . شاخها هر سال در اسفند ماه میافتد

برآورد جمعیت مرال عمدتأ از طریق شنیدن صدای جنس نر (گاوبانگی) انجام میگیرد . مرال جزء گونه های حفاظت شده و حمایت شده میباشد و شکار آن ممنوع میباشد .

جواهردشتی  گفت با توجه به اینکه مرال بعنوان شکوه و اهمیت جنگلهای هیرکانی میباشد بدلیل تخریب زیستگاه و شکار بی رویه جمعیت آن بشدت کاهش یافته و از عموم مردم تقاضاء داریم در جهت حفاظت از این گونه ارزشمند همکاری نمایند .

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل از حضور همه تیمهای شهرستانی و استانی حاضر در این ماموریت و حضور مدیر کل و رییس یگان و تشکلهای مردمی و همیاران قدردانی بعمل آوردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز