فرماندار آستارا در دیدار با جمعی از هتل داران و فعالان عرصه گردشگری:

رونق اقتصاد گردشگری در گرو بهره مندی صحیح از فرصت های شهرستان است

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۳:۰۷:۵۲
کد خبر: ۷۶۰۱۰۱
رونق اقتصاد گردشگری در گرو بهره مندی صحیح از فرصت های شهرستان است
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: رونق اقتصاد گردشگری در این شهرستان در گرو بهره مندی صحیح و برنامه ریزی در استفاده از فرصت های موجود آن است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یونس رنجکش به مناسبت هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی در دیدار با جمعی از هتل داران و فعالان عرصه صنعت گردشگری آستارا اضافه کرد: توجه به بهره وری صحیح از ظرفیت های گردشگری این شهرستان و تکمیل حلقه های زنجیره خدمات می تواند موجب رونق اقتصادی در این زمینه شود.

وی اضافه کرد: گردشگران برای حضور در یک منطقه برای خود برنامه دارند و فعالان این صنعت باید بتوانند متناسب با برنامه و نیاز گردشگر خدمات با کیفیت ارائه و زمینه های رضایتمندی آنها را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: نباید با روش های سنتی گذشته به استقبال گردشگر رفت زیرا با توجه به رشد تکنولوژی های ارتباطی در کنار دسترسی آنان به محیط های متنوع انتظارات و قدرت مقایسه ای گردشگران نیز افزایش یافته است به همین دلیل در صورت عدم جلب رضایتمندی آنان به سرعت منطقه را ترک خواهند کرد.

وی یادآورشد: به جای نگاه فردی و سازمانی به یک مجموعه گردشگری باید مجموعه ظرفیت های شهرستانی در زمینه ارائه خدمات و فضاهای بهره مندی برای گردشگران در آستارا مورد توجه قرار گرفته و همه بخش ها به همدیکر متصل می کند.

فرماندار آستارا اضافه کرد: از زمانی  که گردشگر وارد یک شهر می شود زیبایی های محیطی، تابلوهای راهنما تا خدمات ارائه شده در یک رستوران، هتل، بازار و فروشگاه و مکان های دیدنی می تواند برای او جذابیت داشته و یا نگاه منفی در او ایجاد کند.

رنجکش گفت: تکمیل حلقه های خدمات دهی در گردشگری آستارا یک ضرورت است و باید همه افراد ذی نفع تلاش کنند با همکاری و هماهنگی یکدیگر بازار صنعت گردشگری شهرستان را در اختیار داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس شرایط خاص آستارا این شهرستان سالانه پذیرای حدود 6 میلیون گردشگر است که ظرفیت بسیار بالایی در کنار حضور اتباع خارجی به دلیل مرزی بودن شهرستان است اما باید دید چند درصد از این ظرفیت را فعالان حوزه گردشگری آستارا جذب می کنند.

وی یادآور شد: دولت تمام تلاش خود را برای حمایت و پشتیبانی از صنعت گردشگری و فعالان این حوزه انجام می دهد اما زمانیکه فعالان این حوزه با همدیگر در تعامل نباشند و برنامه خلاقانه و نوآور نداشته باشند قادر به بهره مندی از تمام ظرفیت های حضور گردشگران در آستارا نخواهیم بود.

وی گفت: آموزش تمامی گروه ها و فعالان حوزه اقتصاد گردشگری و افراد زیرمجموعه مراکز خدماتی باید در اولویت قرار گیرد و در استفاده از راهنمایان گردشگری توجه جدی شود.

در ادامه این نشست افراد شرکت کننده به ارائه مشکلات و فرصت های درا ختیار خود در زمینه خدمات گردشگری پرداختند و داریوش ملک زاده رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آستارا هم به تشریح اقدامات این اداره در بحث آموزش و برنامه های توسعه خدمات گردشگری پرداخت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز