کوچکی نژاد :

خوتکاها، پیش قراولانی که فسنجان می شوند

۱۳۹۷/۰۷/۲۰ - ۱۰:۴۱:۵۶
کد خبر: ۷۶۳۵۲۴
خوتکاها، پیش قراولانی که فسنجان می شوند
نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از اینکه علاقه برخی به خوردن خوتکا فنسجان، زمینه را برای شکار بی رویه این پرنده در استان گیلان فراهم کرده بر ضرورت برخورد جدی یگان حفاظت محیط زیست با شکارچیان غیرمجاز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت با تاکید بر اینکه خرید و فروش پرندگان مهاجر ممنوع است، گفت: خوتکاها، پیش قراولان و اولین گروه از پرندگان مهاجر هستند که وارد تالاب‌های استان گیلان شدند اما متاسفانه افراد سودجو بدون توجه به تبعات صید این گونه، نسبت به شکار بی رویه آنها اقدام می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه علاقه برخی به خوردن خوتکا فنسجان زمینه را برای شکار بی رویه این پرنده در استان گیلان فراهم کرده بر ضرورت برخورد جدی یگان حفاظت محیط زیست با شکارچیان غیرمجاز تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی، قوه قضائیه، سازمان جنگل ها و منابع طبیعی، بخشداری ها و دهیاری ها باید همکاری مناسبی را با سازمان محیط زیست برای شناسایی و برخورد قاطع با متخلفان داشته باشند البته باید نظارت مناسبی نیز بر عملکرد رستوران‌ها و غذاخواری‌ها صورت گیرد تا نسبت به فروش خوتکا فسنجان اقدام نکنند.

صید و شکار بی رویه خوتکاها زمینه را برای انقراض نسل آن فراهم می کند

وی با بیان اینکه صید و شکار بی رویه خوتکاها زمینه را برای انقراض نسل آن فراهم می کند، گفت: باید حفاظت از زیستگاه این پرنده و جلوگیری از شکار بی رویه آن مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: با روند فعلی شکار و صید پرندگان مهاجر بی شک نسل برخی از آنان در آینده ای نزدیک منقرض می شود بنابراین محیط زیست باید تدابیر مناسب حفاظتی را اتخاذ کند.

پرندگان مهاجر عامل اصلی شیوع ویروس آنفولانزای پرندگان/ از هر گونه صید پرندگان مهاجر خودداری شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه پرندگان مهاجر عامل اصلی شیوع ویروس آنفولانزای پرندگان است، تصریح کرد: خرید و فروش پرندگان مهاجر شیوع این بیماری را در پی دارد بنابراین شکارچیان و سودجویان باید بدانند که خطر آنفولانزا آنها را تهدید می کند و باید از هر گونه صید پرندگان خودداری کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دستگاه های ذیربط باید تدابیر پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده و نظارت مناسبی را بر بازار خرید و فروش پرندگان داشته باشند.

تعداد محیط بانان استان گیلان جوابگوی حفاظت از حیات وحش و پرندگان مهاجر نیست

نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعداد محیط بانان استان گیلان جوابگوی حفاظت از حیات وحش و پرندگان مهاجر نیست، گفت: دولت باید نسبت به افزایش تعداد محیط بانان اقدام کند؛ البته مردم باید برای حفاظت از پرندگان مهاجر و حیات وحش به کمک محیط زیست بشتابند و همچنین برای حفاظت بهتر از حیات وحش رفع مشکلات معیشتی و قضایی محیط بانان در دستور کار قرار گیرد./خانه ملت

 

نظر شما