اطلاع رسانی شخص دلسوز حیات وحش ؛جان یک گورکن را نجات داد

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۳:۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۶۳۹۵۴
اطلاع رسانی شخص دلسوز حیات وحش ؛جان یک گورکن را نجات داد
یک گورکن که در تله سیمی یک تله گذار گرفتار شده بود روز گذشته با اطلاع رسانی یک دلسوز طبیعت دوست و تلاش محیط بانان ، آزاد و به طبیعت بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ رامین حسین زاده  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: دیروز با اطلاع رسانی یک طبیعت دوست با خبر شدیم که یک رودک معمولی(گورکن) در تله سیمی یک تله گذار در یکی از مناطق دوردست رودبار گرفتار شده که بلافاصله محیط بان حاضر در منطقه فوق به نام عزیز رهبر برای بررسی به محل گزارش اعزام و اقدام به رها سازی حیوان گرفتار تله نمود.

حسین زاده با ابراز تاسف از اقدام ناشایست تله گذاری و حیوان آزاری اذعان داشت : محیط زیست رودبار با هرگونه اقدام متخلفانه شکار و صید و حیوان آزاری، قاطعانه برخورد قانونی خواهد نمود.

وی همچین اظهار داشت صبح پنجشنبه یکعدد مار افعی پلنگی نیز که توسط ماموران آتشنشانی شهر رودبار زنده گیری و به اداره محیط زیست تحویل شده بود، در یک زیستگاه مناسب رها سازی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار  در خصوص حیوان آزاری گفت: آزار و اذیت حیوانات و بروز رفتار های خشونت آمیز که در برخی افراد بعنوان رفتار عادی و هنجار بروز میکند، ریشه در ضعفهای تربیتی و آموزشی دارد که در برخی افراد دیده میشود.

حسین زاده گفت: واحد آموزش و روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار، ضمن برگزاری کلاسهای آموزشی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و ادارات آموزش و پرورش شهرستانی در راستای آموزش مفاهیم محیط زیستی، برنامه های جامعی در دست اجرا دارد.

وی گفت: نباید فراموش کنیم که آموختن مهربانی و احترام به حیوانات بایستی در سنین پایین و در کودکی به عنوان آموزش حس همدردی به کودکان تعلیم داده شود.

 

نظر شما