لزوم توجه به آلودگی هوا و ارتقا بهداشت عمومی در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۱۲:۰۲:۵۴
کد خبر: ۷۷۰۳۲۶
لزوم توجه به آلودگی هوا و ارتقا بهداشت عمومی در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان
نود و نهمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با دستور: جانمائی ایستگاه سنجش آلودگی هوای رشت، قدرالسهم شهرداری از ملکی واقع در محدوده لاکان، اصلاح دوبند ضوابط بودجه عمرانی در تالار شورا برگزار گردید.
به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به رویکرد مثبت کمیسیون عمران در سال گذشته در خصوص تغییرات در نحوه تخصیص بودجه عمرانی شهرداری رشت با تلاش مشاورین کمیسیون با تاکید بر اهمیت این حوزه اظهار داشت: در راستای اقدامات انجام شده کمیسیون عمران در نظر دارد با تدوین یک الگوریتم مشخص و کاربردی با توجه به اولویت های مد نظر و مطالبات شهروندان بودجه عمرانی در حوزه های مختلف را با یک ساز و کار هدفمند به شهرداری ارائه دهد.
 
رسولی در ادامه با ذکر این مطلب که شهر رشت از لحاظ ترافیکی در شرایط مطلوب بسر نمیبرد و عدم نظام مندی مشخص در حوزه ترافیک باعث تردد حجم بالایی از خودرو در سطح شهر گردیده و این موضوع در حال تبدیل به چالشی زیست محیطی میباشد افزود: یقینا آلایندگی هوا تاثیری مستقیم بر زندگی روزمره شهروندان خواهد داشت و مدیریت شهری در راستای وظایف خود که همانا ارتقا سطح کیفی زیست شهروندان و تضمین سلامت آنهاست باید اقدامات مقتضی را صورت دهد.
 
او با اشاره به درخواست سازمان محیط زیست استان گیلان مبنی بر جانمائی حداقل دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح شهر رشت از مشاورین کمیسیون درخواست اعلام نظر کارشناسی داشت.
 
نائب رییس شورای اسلامی شهر رشت با بیان این مطلب که نقاطی از جمله میادین توشیبا، یخسازی، فرهنگ، جانبازان، گاز، جهاد و نیروی دریایی از سوی کارشناسان شهرداری در این خصوص تعرفه شده با نظر مشاورین کمیسیون عمران دو میدان جانبازان و یخسازی را با توجه به حجم ترافیک و حدفاصل آنها با یکدیگر جهت این جانمائی معرفی کرد.
 
دکتر رسولی در خصوص دستور دوم جلسه مبنی بر بررسی قدرالسهم شهرداری از ملکی در محدوده لاکان، اعلام نظر در این خصوص را منوط به تکمیل لایحه شامل گزارش هیئت کارشناسی سه نفره، محل قرارگیری و اعلام ضوابط دقیق ملک و مفاد تفاهم صورت گرفته با امضای مالک را خواستار شد.
 
رییس کمیسیون عمران در مورد دستور سوم در خصوص اصلاح دوبند ضوابط بودجه عمرانی جهت تخصیص برای خرید پنجره های یک مسجد و تامین بخشی از هزینه های بازسازی آن، عدم اعمال نظر کارشناسی مدیر بودجه شهرداری را در خصوص حذف بندهایی از بودجه که در اولویت کمیسیون عمران میباشد را غیرقابل قبول دانست و درخواست رسیدگی دوباره و اخذ توجیهات شهرداری در این خصوص شد.
 
دکتر ذاکری نیز با تاکید بر اهمیت جانمائی ایستگاه سنجش آلودگی در سطح شهر در راستای ارتقا بهداشت عمومی شهروندان تامین سلامت گروههای حساس را در گرو کنترل وضعیت آلایندگی هوا دانست.
 
او اظهار داشت: متاسفانه مدیریت محیط زیست شهرداری رشت بدان شکل که باید دارای دامنه اختیارات لازم جهت تعامل برون سازمانی با محیط زیست استان نیست که باید در شرح وظایف این مدیریت بازنگری صورت گردد.
 
عضو کمیسیون عمران شورای شهر با بیان این مطلب که پس از بررسی های کارشناسی و علمی در اسرع وقت اقدام به نصب این ایستگاهها در سطح شهر صورت گیرد خواستار ایجاد تغییراتی در باکس این ایستگاه با در نظر گرفتن مولفه های سیما و منظر شهری شد.

 

نظر شما