"محمد علی برنو "عکاس و هنرمند حرفه ای :

ثبت یک لحظه ماندگار از قاب دوربین عشق و علاقه می خواهد نه انگیزه ی مادی/تشکیل کارگاه آموزشی کاملا تخصصی در حیطه ی فتوژورنالیسم در آینده ای نزدیک

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۱:۳۸:۵۵
کد خبر: ۷۷۳۰۸۴
ثبت یک لحظه ماندگار از قاب دوربین عشق و علاقه می خواهد نه انگیزه ی مادی/تشکیل کارگاه آموزشی کاملا تخصصی در حیطه ی فتوژورنالیسم در آینده ای نزدیک
محمد علی برنو عکاس و هنرمند در گفتگویی با برنا از عشق به عکاسی و پرداختن به عکاسی خبری می گوید .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، کارگاه یک روزه عکاسی با حضور "محمد علی برنو" ،عکاس حرفه ای خبری در هفته جاری در رشت برگزار شد.

محمد علی برنو که از سال ۹۲ تاکنون به عنوان عکاس ریاست جمهوری ایران مشغول به فعالیت است. وی دارای کارشناسی عکاسی و همچنین سه دیپلم افتخار از بنیاد لوسی آمریکا در سال ٢٠١۴، عکاس سال اروپا در سال ٢٠١۴ در جشنواره px٣، نشان طلای عکس خبری سال ٢٠١۴ px٣ فرانسه، نشان طلای عکس سیاسی سال ٢٠١٧ px٣ فرانسه، دو دیپلم افتخار از جشنواره px٣ در سال ٢٠١٧، و کسب چندین مقام از جشنواره‌های عکس ایران است.

آثار محمد علی برنو در مجله نیوزویک، آژانس کوربیس – سیپاپرس فرانسه و نشریات و رسانه‌های داخلی و خارجی متعدد منتشر شده است.

 

 در حاشیه ی این کارگاه گفتگویی اختصاصی با این عکاس حرفه ای و هنرمند انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

محمد علی برنو هدف از تشکیل کارگاه یک روزه عکاسی در رشت را شناسایی عکاسان حرفه ای عنوان کرد و گفت: استان گیلان دارای عکاسانی با پتانسیل های بسیار بالایی است که بعضا در این راستا راه خود را بسیار سخت طی می کنند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه مذکور به جهت علاقه افراد در عکاسی خبری است و لذا سعی شده  در زمینه ی فتو ژورنالیست صحبت و تدریس شود ادامه داد:در این کارگاه تلاش براین شده که افراد علاقه مند به هنر عکاسی، طریقه عکاسی و سبک خود را انتخاب نمایند و هدف خود را اصولی و درست ادامه دهند و بی هدف عکاسی نکنند که در نهایت برای خود و استان خود مفید واقع شوند.

برنو از برگزاری کارگاههای عکاسی در آینده خبر داد و گفت :امید است که در آینده ای نزدیک با ارتقای توان هنری علاقه مندان، کارگاه های عکاسی برگزار شود تا بنده و امثال من دانش های لازم را به افراد دیگر انتقال دهیم و آنها نیز به آیندگان علاقه مند در این عرصه ی هنری انتقال دهند و فضا برای این هنرمندان جهت مطرح شدن باز شود و به موفقیت های بسیار بالاتری نائل شوند.

وی خاطر نشان کرد:تشکیل کارگاه آموزشی دیگری نیز در آینده ای نزدیک با حضور ۲۰الی ۲۵نفر از تعداد افراد حاضر در این کارگاه که از مرحله آموزشی گذر می کنند با همکاری ارشاد اسلامی  برگزار خواهد شد که این کارگاه کاملا تخصصی و بیشتر در حیطه ی عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم برگزار خواهد شد که امیدوارم مفید و موثر واقع شود.

برنو با اشاره به اینکه هدف از تدریس صرفا آموختن این حرفه و هنر به علاقمندان است ، عنوان کرد:بخش دیگری از فعالیت های من در این استان تشکیل نمایشگاه آثار هنری است که  با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و یا با حمایت حامی مالی برپا خواهدشد و همچنین از هنر جویان نیز هزینه ای آنچنانی دریافت نخواهد شد و اگر هم مبلغ کمی دریافت شود صرفا هزینه ی پذیرایی از آنان دراین کارگاه هاخواهد شد.

وی اصالت خود را گیلانی خواند و  خطاب به نسل جوان و علاقه مندان در این عرصه هنری گفت:از جوانان مستعد و مشتاق در این عرصه هنری می خواهم که از موقعیت پیش آمده به نحو احسن استفاده کنند و در جهت رسیدن به کمال در هنر عکاسی از ابتدای امر به فکر کسب در آمد از این هنر ارزشمند نباشند بلکه به  فکر پیشرفت و رسیدن به حد اعلاء باشند کما اینکه در بلند مدت به درآمد نیز خواهند رسید.

لازم به ذکر است گواهی نامه حضور در کارگاه برگزار شده، با تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به 120 نفر از شرکت کنندگان که عکاسان و علاقه مندان به هنر عکاسی از سراسر استان گیلان  و همچنین استان های خوزستان ،خراسان رضوی،تهران و البرز بودند اعطا می شود.

گزارش : اعظم پرتوبین

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز