فرماندار آستارا خبرداد :

بیش از ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در آستارا پرداخت شد

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۲:۲۷:۱۲
کد خبر: ۷۷۳۱۲۳
بیش از ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در آستارا پرداخت شد
فرماندار آستارا گفت: امسال 75 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزا در قالب 195 طرح فراگیر و روستایی توسط بانک های عامل به متقاضیان کار در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یونس رنجکش در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در فرمانداری آستارا افزود: با پرداخت تسهیلات یاد شده برای 260 نفر به صورت مستقیم در مشاغلی نظیر تولید پوشاک، گلیم، زنبورداری و پرورش گیاهان دارویی اشتغالزایی می شود .

او بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید متقاضیان جویای کار را برای دریافت تسهیلات تشویق کنند و طرح های مصوب ضمانت اشتغال داشته باشند.

او تاکید کرد: پرداخت تسهیلات و حمایت از سرمایه گذاری ها باید به سمت اشتغالزایی و کار آفرینی پایدار برود.

به گفته  فرماندار آستارا؛ مرحله دوم اعتبارات اشتغالزایی در آینده نزدیک اعلام و متقاضیان می توانند برای طرح های اشتغالزایی اقدام کنند.

رنجکش ادامه داد: آموزش و مشاوره رایگان به جوانان جویای کار بویژه در مشاغل فنی با هدف توانمندسازی، ایجاد و بهبود فضای کسب و کار، توسعه اشتغال مولد و پایدار و رونق تولید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

او بیان کرد: دولت از کارآفرینی در حوزه های مختلف حمایت می کند و دستگاه های اجرایی با حذف بروکراسی اداری، به راهنمایی و هدایت متقاضیان طرح های اشتغال موظف هستند.

او گفت: گردش اقتصادی، نشاط اجتماعی و برخورداری از ارزش افزوده از مزایای طرح های اشتغال است و با محوریت حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی اجرا می شود.

فرماندار آستارا افزود: ساخت 76 واحد بوم گردی در این شهرستان مصوب شده و دستگاه های متولی نظیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرای آنها را با هدف توسعه گردشگری و اشتغال پیگیری کنند.

او اظهار کرد: در هر روستای دارای دهیاری تلاش داریم خانه های بوم گردی ساخته شود و دولت برای احداث هر واحد، تا یک میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت ارائه می دهد.

 

نظر شما