مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان :

نمایشگاه کتاب گیلان همه ساله یک رویداد بزرگ فرهنگی در استان محسوب می شود / حضور ۳۵ ناشر استانی در نمایشگاه کتاب

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۴:۵۹:۲۶
کد خبر: ۷۷۵۰۴۰
نمایشگاه کتاب گیلان همه ساله یک رویداد بزرگ فرهنگی در استان محسوب می شود / حضور ۳۵ ناشر استانی در نمایشگاه کتاب
فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان گفت : نمایشگاه کتاب گیلان یک رویداد فرهنگی بزرگ در استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب گیلان در هفته ی آتی ، اظهار داشت : برپایی نمایشگاه کتاب تبدیل به یک فرهنگ در استان گیلان شده است .

وی ادامه داد :این نمایشگاه سیصد و هفتادمین نمایشگاه استانی در کشور است .

وی افزود : به جهت محدودیت فضای محل برگزاری نمایشگاه  مجبور هستیم که 400 ناشر استانی و کشوری را در همین فضای محدود در 200 غرفه جانمایی کنیم.

فاضلی ادامه داد :35 ناشر گیلانی در نمایشگاه امسال کتاب گیلان حضور دارند که در نمایشگاه غرفه خواهند داشت .

فاضلی با بیان اینکه باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیش از پیش نهادینه شود ، عنوان کرد : نسل جدید هر چقدر بوی مهربانی و کاغذ را در کنار خود داشته باشند فرهنگ کتابخوانی تدوام خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات عرصه چاپ و نشر کتاب افزود : گرانی کاغذ بر روی نشر کتاب تاثیر گذاشته است اما هنوز این حوزه به روند فعالیت خود ادامه می دهد.

فاضلی تاکید کرد : باید کتابخوانی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و این فرهنگ منافاتی با فرهنگ مجازی ندارد.

وی در خصوص ارایه بن کتاب در نمایشگاه اظهار کرد : سهم 20 درصدی بن کتاب توسط اداره کل ارشاد انجام می شود و به صورت مسجل 30 درصد تخفیف هم داریم به ناشران توصیه می کنیم که میزان تخفیفات بیشتری را برای خریداران کتاب اعمال کنند.

وی اضافه کرد : بانک شهر مسوولیت صدور بن کتاب را بر عهده دارد و درافتتاحیه نمایشگاه کتاب امسال از سه ناشر ، سه کتابفروش و  یک مولف خردسال و یک خبرنگار حوزه کتاب تقدیر می شود.

فاضلی در خصوص برنامه های جنبی نمایشگاه گفت :رونمایی از کتب  مختلف در نمایشگاه ، برگزاری نشست با افراد فرهیخته و تاثیر گذار در حوزه ی کتاب گیلان از برنامه های جنبی نمایشگاه خواهد بود.

وی ادامه داد : انتظار داریم مولفان و کتابخوانان مشارکت خوبی در برپایی نمایشگاه داشته باشند.

فاضلی عنوان کرد :برگزاری نمایشگاه مطالبه ی عمومی است و عملا این نیاز در جامعه فرهنگی استان گیلان دیده می شود و همه منتظر برگزاری همه ساله این نمایشگاه هستند .

وی تاکید کرد : برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب استان بزرگترین رویداد فرهنگی استان گیلان است.

او در خصوص کیفیت محل برگزاری نمایشگاه گفت : از غرفه داران و ناشران محترم نیز می خواهیم که غرفه آرایی را به شکل وزین انجام دهند.

گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان از 26 لغایت یک آذر ماه 97 در محل دائمی نمایشگاههای گیلان ، سالن فرش گیلان-کیلومتر  جاده رشت به تهران برگزار می شود .

لازم بذکر است مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب گیلان ساعت 10 صبح روز 26 آبان ماه خواهد بود.

 

نظر شما