عضو جامعه هتلداران کشور :

برگزاری همایش های جامعه هتلداران می تواند مطالبات بحق این قشر را به گوش مسوولان برسانند

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۳:۰۱:۳۷
کد خبر: ۷۷۵۷۳۴
برگزاری همایش های جامعه هتلداران می تواند مطالبات بحق این قشر را به گوش مسوولان برسانند
عضو جامعه هتلداران کشور گفت : برگزاری همایش های جامعه هتلداران می تواند مطالبات بحق این قشر را به گوش مسوولان برسانند

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ،جعفر بذری بازرس جامعه هتلداران کشور و مدیر عامل جامعه هتلداران استان اردبیل در حاشیه برگزاری نخستین همایش جامعه هتلداران گیلان اظهار داشت :هتل ها و  مراکز اقامتی از زیرساخت های اصلی حوزه ی گردشگری کشور هستند و سرمایه گذاری هایی که در عرصه هتل ها در استانهای شمالی و علی الخصوص استان گیلان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می شود نقش بسزایی را در توسعه صنعت گردشگری می توانند داشته باشند .

وی افزود : متاسفانه مشکلات عدیده ای با توجه به سیاست هایی که متولیان گردشگری در گذشته با تصویب آیین نامه ها و دستورالعمل هایی بدون مشورت با بخش خصوصی داشته اند این صنعت را دچار مشکلات زیادی کرده است و سرمایه گذاران و فعالان این صنعت علی رغم اینکه سرمایه گذاری هنگفتی در زیر ساخت های اقامتی داشته اند ولی آنطور که باید و شاید نتوانسته اند از سرمایه خود بهره گیری کنند .

بذری ادامه داد : جا دارد که سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با تغییر دیدگاههای خود نسبت به این صنعت بتواند در رفع مشکلات صنعت هتلداری کشور قدم هایی بردارد .

وی خاطر نشان کرد : وجود مراکز اقامتی غیر مجاز ، مسافر کاشانه ها که سالهاست از مشکلات هتلداران و صنعت هتلداری محسوب می شود از سیاست هایی است که در دولت های قبلی و در زمان مسوولان وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اتفاق افتاده است و این موضوع در استانهای شمالی منجمله استانهای گیلان ، مازندران و اردبیل متاسفانه هتلداران را در حاشیه قرار داده است و به سمتی پیش می رود که هتلداران ما توان رقابت با این مراکز غیر مجاز را ندارند .

بذری ادامه داد : یک مرکز اقامتی رسمی با سرمایه گذاری کلان ایجاد کارآفرینی می کند و باید حمایت دولت از اینگونه مراکز رسمی باشد چون یک هتلدار عوارض ، مالیات ، ارزش افزوده و بیمه پرداخت می کند دولت موظف است که از این صنعت حمایت کند .

عضو جامعه هتلداران کشور اضافه کرد : اگر سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دغدغه ی هتلداران چاره ای نیاندیشد با توجه به نوسانات ارزی نیز که وجود دارد ، صنعت هتلداری با چالش جدی مواجه خواهد شد .

وی در زمینه ی برگزاری نخستین همایش جامعه هتلداران استان گیلان گفت : در سالهای اخیر با توجه به برگزاری خوب انتخابات جامعه هتلداران کشورو برگزاری همایش بزرگ جامعه هتلداران کشور در مهر ماه سالجاری ، جامعه هتلداران کشور به صورت پررنگتری حاضر شده است و ما اگر بخواهیم مطالبات خود را بیان کنیم و از حق و حقوق قانونی این صنف دفاع کنیم  برگزاری چنین همایش هایی چه در سطح ملی و چه در سطح استانی تاثیر گذار خواهد بود .

بذری عنوان کرد : در نخستین همایش جامعه هتلداران کشور مطالبات قانونی اعضا از طریق ریاست محترم جامعه هتلداران کشور به سمع و نظر معاونت ریاست جمهوری و مسوولان ملی و نمایندگان مجلس واعضای فراکسیون های مجلس رسید و امیدوارم که این معضلات مرتفع شود .

وی گفت : به جامعه هتلداران گیلان تبریک عرض می کنم که نخستین همایش جامعه هتلداران در سطح استانی در گیلان برگزار می شود و این همایش ها فضای خوبی برای تبادل نظر است .

 بذری در پایان گفت : با توجه به دعوتی که اعضای هیات مدیره جامعه هتلداران گیلان از اعضای جامعه هتلداران کشور داشتند و با توجه به اینکه اجلاس دوره ای سازمان جهانی گردشگری  UNWTO در شهر همدان در حال برگزاری است و اعضای جامعه هتلداران کشور در این اجلاس به سر می برند و به جهت اینکه اجلاس همدان و همایش جامعه هتلداران گیلان همزمان شد و اعضای محترم نتوانستند در این همایش شرکت کنند بنده حامل پیامی از سوی ریاست محترم و اعضای هیات مدیره هستم واز تلاشهای هتلداران و زحمتکشان این عرصه استان گیلان قدردانی می کنم.

خبرنگار : طاهره ریحانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز