جعفرزاده ایمن آبادی مطرح کرد:

ادغام سه سناریو برای بودجه ریزی سال ۹۸/هزینه های غیر ضرور حذف شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۵:۰۱:۵۳
کد خبر: ۷۷۶۴۳۴
ادغام سه سناریو برای بودجه ریزی سال ۹۸/هزینه های غیر ضرور حذف شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید دولت برای بودجه ریزی سال ۹۸ سه سناریو برای اداره کشور ادغام کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تغییر روش دولت برای بودجه ریزی سال ۹۸ گفت: در این که شرایط کشور تغییر کرده است شکی نیست و ما الزاما باید مدلهای را انتخاب کنیم تا بتوانیم منابع را طوری هدایت کنیم تا با کمبود منابع دچار مشکل نشویم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در تغییر روش بودجه ریزی باید ببینیم پولی که داریم کجا انتقال دهیم و چگونه اولویت دهی کنیم تا حداکثر بهره وری را داشته باشم، تغییر در روش حکم عقل است و خیلی کار شاق و خاصی نیست.

پروژه های باید اولویت بندی شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تحریم های پیش روی بودجه نویسی به  روش های سنتی گذشته پاسخگوی نیاز کشور نیست  در شرایط ثابت اقتصادی قرار نداریم  و ممکن است در حوزه منابع با مشکلاتی مواجه شویم براین اساس باید در پروژه های کشور اولویت بندی کنیم.

هزینه های غیر ضرور حذف شود

وی ادامه داد: حذف هزینه های زائد می تواند راهکار مناسبی در بودجه نویسی سال ۹۸ باشد شاید برخی هزینه ها در سال های گذشته مناسب بود اما در سال تحریم این موضوعات ضرورت ندارد و می‌توان آنها را حذف کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: با حذف هزینه های زائد و با در نظر گرفتن این استراتژیک می‌توانیم بودجه لازم برای هزینه‌های ضروری داشته باشیم، ممکن است هزینه ای زائد نباشد اما در شرایط تحریم این هزینه ها ضروری به نظر نمی‌رسد و اگراین هزینه ها انجام نگیرد صدمه ای به جای از اقتصاد کشور وارد نمی‌شود.

نماینده مجلس گفت: تصور می کنم در روش بودجه نویسی سال 98 عاقلانه و مدبرانه است که ما متناسب با درآمدهای کشور هزینه ها را در نظر بگیریم چرا که شرایط کشور خاص است و باید متناسب با آن کشور را اداره کنیم.

ادقام سه سناریو برای بودجه 98

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت سه سناریوی مختلف برای اداره کشور در شرایط تحریمی در نظر گرفته طبیعتاً ادقام این سه سناریو در نهایت بودجه نویسی سال ۹۸ شود، مجلس در این مسیر دولت را کمک خواهد کرد تا مدلی از بودجه ریزی را بیرون بیاورد تا بتواند بر اساس آن کار کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی اظهار داشت:  تمام بد اخلاقی های ترامپ و اعمال شدیدترین تحریم ها، تا به اینجای کار بودجه ۹۷ تغییر نکرده است البته اگر بخواهد تغییر کند در جهت مثبت است نه در جهت منفی چرا که درآمد افزایش پیدا کرده و برای خدمات کشور در نظر گرفته می شود بنابراین کاهش خدماتی صورت نمی گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در سال ۹۸ نیز  کسر خدمت نخواهیم داشت اما به نوعی صرفه جویی در هزینه ها با نگاه افزایشی به درآمدها و منطقی هزینه کردن درآمدها خواهیم داشت به عبارتی بودجه را با اولویت بندی  پروژه ها در جای خود  و برای هزینه های ضروری در نظر می گیریم./خانه ملت

 

 

نظر شما