سفیر کره جنوبی در صحن شورای شهر رشت:

کره‌جنوبی از تحریم ایران معاف شده است

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۷:۴۳:۱۱
کد خبر: ۷۷۷۹۶۰
کره‌جنوبی از تحریم ایران معاف شده است
یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی عصر دیروز در جلسه با اعضای شورای شهر رشت با بیان اینکه کره از تحریم ایران معاف شده است گفت: می‌توانیم بر اساس این همکاری‌ها نفت خام از ایران خریداری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یو جانگ هیان عصر دیروز در جلسه با اعضای شورای شهر رشت در سالن اجتماعات این شورا با ابراز خوشحالی از حضور در گیلان اظهار کرد: رشت به‌عنوان شهر باران‌های نقره‌ای، باغات چای و شهر خلاق خوراک معروف است.

او با بیان اینکه از صمیم قلب علاقه خودم را به اعضای شورا و شهر رشت ابراز می‌کنم گفت: مردمان رشت بسیار خونگرم و مهربان بوده و طی دیداری که از ماسوله داشتم شاهد استقبال گرمی در آنجا بودم.

سفیر کره جنوبی در ایران با بیان اینکه ایران و کره جنوبی همواره روابط خوبی با یکدیگر داشتند افزود: اخیراً با اعمال تحریم‌های یک‌جانبه از سوی برخی از کشورها علیه ایران مواجه شده‌ایم اما می‌توانیم با یکدیگر بر همه آن‌ها فائق شویم.

هیان با اشاره به اینکه کره جنوبی از تحریم‌ها علیه ایران معاف شده است بیان کرد: می‌توانیم بر اساس این همکاری‌ها نفت خام از ایران خریداری کنیم.

او با تأکید بر اینکه همکاری‌های مابین دو کشور تنها محدود به نفت نیست تصریح کرد: پیش از آنکه به رشت بیایم در سفر به شهر رامسر که درگذشته پروتکلی مابین دو کشور در این شهر منعقدشده است نشان‌دهنده توجه ایران به محیط‌زیست است و تمایل داریم این همکاری‌ها را در دیگر حوزه‌ها نیز گسترش دهیم.

سفیر کره جنوبی در ایران به کنوانسیون رامسر اشاره کرد و افزود: ایران و کره در این کنوانسیون عضو بوده و می‌توانیم در حوزه محیط‌زیست نیز همکاری‌هایی داشته باشیم.

هیان گفت: به‌عنوان سفیر کره جنوبی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا بتوانم در حوزه مشکلاتی که در مباحث اقتصادی و غیره به وجود دارد فائق بیاییم.

او با اشاره به حوزه خلاقیت و خواهرخواندگی مابین دو شهرها بیان کرد: با تمام وجود از این ماجرا حمایت می‌کنم و در خدمت شما هستم و تمام تلاشم را برای کمک به شما بکار می‌گیرم.

سفیر کره جنوبی در ایران با بیان اینکه درگذشته روابط مابین شهرها بر اساس دولت مرکزی بود تصریح کرد: امروزه شرایط به سمتی رفته که شهرها و استان‌ها می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را داشته باشند و این نخستین بار است که در صحن شورای رشت حضور دارم که در تاریخ دیپلماسی کشور کره جنوبی هیچ‌گاه این مهم را فراموش نمی‌کنم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز