رئیس شورا در دیدار با سفیر کره جنوبی عنوان کرد:

روابط اقتصادی بین گیلان و کره جنوبی مزیت های اقتصادی دوجانبه دارد

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۷:۴۸:۱۲
کد خبر: ۷۷۷۹۶۷
روابط اقتصادی بین گیلان و کره جنوبی مزیت های اقتصادی دوجانبه دارد
عصر دیروز در شصت و سومین جلسه شورای شهر رشت، یوجانگ هیان، سفیر کره جنوبی با حضور در تالار شورای شهر رشت، بر همکاری های دو جانبه بین دو کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ رئیس شورای اسلامی شهر رشت، ضمن خوش آمدگویی به سفیر کره جنوبی و هیات همراه، مقدم یوجانگ هیان، بات و کیم و دیگر اعضای سفارت در کره جنوبی را گرامی داشت.
 
سید امیر حسین علوی افزود: پارلمان محلی رشت، مرکز استان محل تصمیم گیری نمایندگان مردم است و امیدواریم این دیدار بابی برای گشودن همکاری های دو جانبه باشد. 
 
وی، دیگر اعضای شورای شهر رشت، شهردار و سرپرست شهرداری که در تالار شورا حضور داشتند را معرفی کرد و اضافه کرد: گیلان و رشت از لحاظ طبیعت و اقلیم و فرهنگ مردم شباهت های زیادی به سرزمین های شرق دارد و مردم نیز شناخت خوبی از کشور کره دارند.
 
علوی تصریح کرد: مردم این روزها سیاست های خصمانه تحریم های آمریکا را تحمل می کنند. پارلمان محلی تمایل دارد تا روابط فرهنگی و اجتماعی خود را با شهرهای مشابه در دیگر کشورها گسترش دهد. بواسطه این روابط، مزیت های اقتصادی برای هر دو کشور متصور است.
 
رئیس شورا به عنوان نمونه ابراز کرد: در مدیریت شهری به دنبال هوشمندسازی خدمات خود در مجموعه شهرداری بعنوان بزرگترین سازمان خدمات رسان هستیم و تمایل داریم این تجربه را از کره دریافت نماییم.
 
وی گفت : همچنین در حوزه زیست محیطی و مدیریت پسماند می توانیم از تجربیات کره استفاده کنیم.
 
علوی با اشاره به ضرورت حراست از رودخانه های رشت، بیان کرد: امروز این رودخانه ها از آلودگی رنج می برد. در این زمینه کره در حفاظت از منابع طبیعی و تصفیه فاضلاب های شهری موفق عمل کرده و تمایل داریم از سیستم های فاضلاب این شهر بازدید نماییم.
 
رئیس شورا افزایش حمل و نقل عمومی و ایجاد خط تراموا را نیز یادآور شد و افزود: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی آماده استفاده از خودروهای این کشور هستیم.
 
وی ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک را هم پتانسیلی برای رشت در دنیا توصیف کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز