استاندار گیلان در دیدار با سفیر کره جنوبی؛

ساحلی بودن گیلان یکی از بسترهای گسترش روابط دو کشور است

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۲:۱۹:۰۴
کد خبر: ۷۷۸۲۲۲
ساحلی بودن گیلان یکی از بسترهای گسترش روابط دو کشور است
استاندار گیلان بخش‌های صنعت، آموزش، گردشگری و کشاورزی را از حوزه‌های مشترک توسعه روابط گیلان با کشور کره جنوبی عنوان کرد و گفت: ساحلی‌بودن استان گیلان می‌تواند زمینه همکاری و سرمایه‌گذاری در بخش‌های شیلات، آبزی‌پروری، کشتیرانی و گردشگری دریایی را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛مصطفی سالاری استاندار گیلان در دیدار با سفیر کره جنوبی در تهران که در استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه تقویت روابط 2 کشور منجر به گسترش استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌شود افزود: توسعه روابط از طریق بخش خصوصی 2 کشور انجام می‌گیرد و در این مسیر دولت‌ها زمینه همکاری را تسهیل می‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تولیدات ممتاز گیلان در بخش محصولات کشاورزی و طبیعت بکر در حوزه گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان در زمینه صنعت نساجی به ویژه در تولید پوشاک و نخ ابریشم نیز جایگاه خوبی دارد که می‌تواند بستری برای توسعه همکاری‌ها قرار گیرد.

سفیر کره جنوبی در تهران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به استان گیلان و بازدید از مناطق مختلف گفت: در بررسی ظرفیت‌های گیلان، دکتر سالاری استاندار را فردی جوان، متعهد و آینده‌ساز برای کشور ایران شناختم.

یو جانگ هیان نقش گیلان در اقتصاد کشور ایران را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و افزود: همکاری میان 2 کشور کره جنوبی و ایران می‌تواند از طریق استان گیلان تقویت شود.

وی با بیان اینکه کشور کره جنوبی به همکاری‌های خود با ایران در حوزه برجام ادامه می‌دهد اظهار داشت: علیرغم وجود برخی موانع اقتصادی در سال‌های گذشته به ویژه در زمان جنگ میان عراق و ایران در مسیر گسترش روابط 2 کشور اما این مشکلات نتوانست در توسعه همکاری‌ها مانعی ایجاد کند.

سفیر کره جنوبی در تهران به تمایل رئیس جمهور و اعضاء هیئت دولت کره جنوبی مبنی بر ایجاد تنوع در امور روابط خارجی اشاره کرد و گفت: در دولت‌های قبل کره جنوبی روابط خارجی محدود به 4 کشور آمریکا، چین، روسیه و هند بود که امروز سطح همکاری‌ها با کشورهای مختلف به ویژه با ایران که نقش مهمی در خاورمیانه ایفا می‌کند، ارتقاء پیدا کرده است.

یو جانگ هیان زمان حاضر را عصر نوینی در توسعه روابط کره جنوبی و ایران عنوان کرد و افزود: این اولین سفرم به گیلان نیست و به طور قطع آخرین سفر نیز نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا روابط بهتری میان سفارت کره جنوبی و استان گیلان شکل بگیرد.

یو جانگ هیان به وجود روابط دوستانه ایران و کره جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم دوست عمیقی برای کشور ایران باقی بمانیم.

در این دیدار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، رئیس سازمان جهادکشاورزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به بیان ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در استان در جهت توسعه همکار‌ها با کشور کره جنوبی پرداختند.

 

 

نظر شما