با کارگذاشتن سیم برق لخت؛

کشتار وحشیانه ۱۸ راس گراز وحشی در منطقه پیربازار رشت

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۵:۱۹:۵۵
کد خبر: ۷۷۸۳۶۴
کشتار وحشیانه ۱۸ راس گراز وحشی در منطقه پیربازار رشت
​رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: فردی که با کارگذاشتن سیم برق لخت و استفاده از یک دستگاه موتور برق، نسبت به کشتار دسته جمعی گرازهای وحشی اقدام می‌کرد به حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ اصغر خودکار گفت: شخصی که مبادرت به کشتار بیرحمانه تعداد ۱۸ راس گراز وحشی در منطقه پیربازار رشت کرده بود، پس از دستگیری و معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت پس از سیر مراحل قانونی و با رای ریاست شعبه ۱۰۸ دادگاه رشت محکوم شد.

وی افزود: این فرد که در محدوده روستای پیربازار دارای اراضی کشاورزی و شالیزار است، جهت جلوگیری از ورود جانوران وحشی گراز به محدوده اراضی کشاورزی، با کارگذاشتن سیم برق لخت و استفاده از یک دستگاه موتور برق، نسبت به کشتار دسته جمعی گرازهای وحشی اقدام می‌کرد، پس از شناسایی دستگیر شد.

خودکار خاطرنشان کرد: با تهیه مستندات گرازهای تلف شده و ارائه به مرجع قضایی در دادگاه بدوی وی به سه سال حبس محکوم شد.

وی با بیان اینکه گراز باغبان طبیعت است و شکار بی‌رویه آن تعادل اکولوژیکی شهرستان را بهم می زند، تصریح کرد: جمعیت گرازها در رشت سرشماری نشده است و براساس مشاهدات عینی جمعیت این گونه در شهرستان مناسب است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: طبق قانون صدور مجوز برای شکارچیان اقلیت‌های مذهبی امسال صادر شده است. تاکنون هیچ فردی برای اخذ مجوز مراجعه نکرده است.

 

نظر شما