مردان سنین ۱۵ تا ۴۴ سال قربانیان اصلی حوادث رانندگی

۱۳۹۷/۰۹/۰۲ - ۱۰:۳۰:۳۱
کد خبر: ۷۷۹۲۲۴
مردان سنین ۱۵ تا ۴۴ سال قربانیان اصلی حوادث رانندگی
- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در مراسم یادبود قربانیان سوانح رانندگی از کشته شدن سالانه یک میلیون و 200 هزار تن در جهان به علت سوانح رانندگی خبر داد و گفت: طبق آمار های اعلام شده سالانه حدود 20 تا 50 میلیون تن در دنیا به علت حوادث رانندگی فوت یا معلول می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان سرهنگ " محمدرضا محمدی "  با بیان اینکه سالانه حدود 17 هزار تن در ایران به علت وقوع تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند؛ افزود: میانگین سنی نیمی از کشته شدگان بین 15 تا 44 سال است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و طبق آمارهای ارائه شده حدود 73 درصد از کل کشته شدگان در حوادث ترافیکی و تصادفی جهان را مردان تشکیل می‌دهند تصریح کرد: در 10 سال اخیر تصادفاتات رانندگی در ایران قریب به 200 هزار قربانی گرفته است.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه روزانه 32 میلیون تومان ضرر و زیان اقتصادی ناشی از وقوع سوانح رانندگی به کشور وارد می‌شود ادامه داد: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم حوادث رانندگی هر ساله 7 درصد از درآمد ناخالص ملی کشور را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان خاطرنشان کرد: اگر کشور سوئد دورنمای صفر تصادفات فوتی در سال 2020 دارد به این دلیل است که آنها خودروهای بسیار ایمن دارند؛ خودروهای موجود در چرخه ترافیک ایران به ویژه خودروهای سال‌های گذشته قابل قیاس با سایر کشورهای توسعه یافته نیستند؛ اگر می شد یک برند از خودروهای پرتیراژ موجود در ترافیک کشور را با خودروی استاندارد جایگزین کرد به طور قطع شاهد کاهش چند هزار نفری کشته‌های حوادث رانندگی در کشور خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز