تحویل لک لک زخمی توسط دوستدار حیات وحش در رودبار

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۲:۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۷۹۵۹۳
تحویل لک لک زخمی توسط دوستدار حیات وحش در رودبار
یک دوستدار حیات وحش اهل روستای چوبن شهرستان رودبار یک قطعه پرنده از گونه حاجی لک لک را که بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بود تحویل مامورین یگان حفاظت محیط زیست رودبار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛  رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار با اعلام این خبر گفت: یک دوستدار حیات وحش  به همراه فرزند خود که از اهالی این روستای چوبن رودبار  بودند یک قطعه لک لک را که از ناحیه مفصل بال راست دچار آسیب دیدگی ناشی از برخورد گلوله شده بود تحویل مامورین یگان حفاظت محیط زیست رودبار داد .

وی ضمن تشکر از این طبیعت دوستان به دلیل احساس مسوولیت شان در قبال حیات وحش و محیط زیست افزود :حاجی لک لک ها بسیار بی آزار و آرام هستند و معمولان بر بلندای درختان مرتفع یا برج و بارو های قدیمی لانه گذاری می کنند و بعضا توسط برخی از افراد بی وجدان و صرفا به دلیل تفریح مورد تعرض قرار می گیرند و با گلوله تفنگ مجروح یا کشته می شوند .

حسین زاده گفت :پرنده مجروح در حال حاضر زیر نظر پزشک حیات وحش اداره کل در حال مداواست و در صورت بهبودی، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی خواهد شد.

وی افزود :حاجی لک لک با جثه بزرگ و پاهای کشیده و منقار نارنجی و انتهای بال سیاه رنگ خود از پرندگان مهاجر و کنار آبزی استان گیلان محسوب می شود و متاسفانه فراوانی آن در گیلان زیاد نیست که جادارد کلیه علاقمندان به محیط زیست نسبت به حضور آن در منطقه زیستی خود حساسیت و احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند.  

 

نظر شما