معاون رئیس جمهور:

۸۲ هزار فرصت شغلی در حوزه کشاورزی ایجاد خواهد شد

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۱:۳۳:۵۹
کد خبر: ۷۸۰۱۶۴
۸۲ هزار فرصت شغلی در حوزه کشاورزی ایجاد خواهد شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور در شهرستان شفت بیان کرد: 18 هزار و 252 میلیارد تومان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و ایجاد 82 هزار فرصت شغلی از این اعتبار مورد مطالبه دولت است

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان، «محمدباقر نوبخت»، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، عصر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور در شهرستان شفت با اشاره به اینکه توسعه صنعت نوغان به تحقیق و پژوهش وابسته است، گفت: با روش های سنتی نمی توان با مصنوعات ابریشم جهانی رقابت کرد.

محمد باقر نوبخت با بیان اینکه مجموعه ژن کرم ابریشم  موجود در این مرکز سرمایه ای ملی محسوب می شود، افزود: تکنولوژی و دانش بالایی در این مجموعه وجود دارد و این کار باید از جنبه مطالعاتی به جنبه عملیاتی و اشتغال زا تبدیل شود.

نوبخت با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه ای، 18 هزار و 252 میلیارد تومان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و ایجاد 82 هزار فرصت شغلی از این اعتبار مورد مطالبه دولت است، افزود: گیلان در بهره گیری از صنعت نوغان پیشرو  و دارای قدمت است و دولت در صورت تعهد به اشتغال می تواند کمک بیشتری نماید تا ضمن رقابتی شدن محصول ابریشم ایران برای جوانان نیز شغل ایجاد شود.  

تولید 90 تن پیله تر در شهرستان شفت

فرماندار شفت نیز با بیان اینکه این شهرستان با تولید 90 تن پیله تر در سال دومین تولیدکننده این محصول  در گیلان است، افزود: توسعه صنایع تبدیلی و برند سازی محصولات ابریشم به رشد اقتصادی شهرستان و ایجاد اشتغال کمک شایانی خواهد کرد.

محمدرضا محسنی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی غرب نزدیک در شفت در حال اجرا است و با تکمیل آن یکی از مطالبات مردم این شهرستان محقق خواهد شد افزود :  عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور ملاسرا-شفت نیازمند پشتیبانی و اهتمام بیشتردستگاه های متولی است.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه طرح ساماندهی فاضلاب شهرهای شفت و احمدسرگوراب یکی از مطالبات مردم شهرستان است افزود : طرح مطالعاتی این پروژه تکمیل شده و اکنون برای دریافت ردیف اعتباری به سازمان برنامه بودجه ارسال شده و نیازمند مساعدت است .

نظر شما