با همکاری سازمان سیما منظر صورت‌گرفت؛

برگزاری همایش «شهر و کودک سبز» در کانون رشت

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۸:۵۳:۴۶
کد خبر: ۷۸۱۱۱۵
برگزاری همایش «شهر و کودک سبز» در کانون رشت
همایش«شهر و کودک سبز» با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ این ویژه‌برنامه در راستای همراهی کانون با دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان و به‌منظور آگاهی‌بخشی به مخاطبان و هم‌چنین نهادینه‌سازی فرهنگ پاس‌داری از محیط زیست، به ویژه‌در حوزه‌ی فضاهای سبز شهری صورت‌گرفت و طی آن، کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و آموزش‌های غیرمستقیم، بیش‌از گذشته با نقش و جایگاه محیط‌زیست در زندگی آشناشدند.

برهمین اساس، معاون فرهنگی کانون استان گیلان در این همایش آموزشی به دلایل آفرینش طبیعت از منظر قرآن کریم پرداخت و بهره‌مندی انسان‌ها از این موهبت‌الهی را مهم ترین بهانه‌ی خلقت آن عنوان‌کرد.

ضیاء غیوری در همین حال از سفارش دین مبین اسلام و معصومین(ع) به انسان‌ها برای صیانت از فضای سبز سخن‌گفت و با اشاره به پژوهش‌های دانشمندان در زمینه تاثیر طبیعت بر روح و جسم انسان‌ها اظهارداشت: این تحقیق‌ها تصویری روشن از نقش فضاهای سبز در افزایش حافظه انسان‌ها، به ویژه کودکان و نوجوانان ارایه‌می‌دهد.

تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کانون پرورش فکری در ارایه‌ی آموزش‌های مناسب به مخاطبان و هم‌گرایی این مجموعه‌ی فرهنگی با تمامی دستگاه‌های فعال در این حوزه، ازدیگر محورهای سخنان غیوری بود و وی در پایان از  کودکان و نوجوانان دعوت‌کرد برای قدرشناسی از پروردگار، نقش سازنده خود را به عنوان«همیار فضای سبز» ایفا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این همایش ضمن قدردانی از فعالیت‌های زیست‌محیطی کانون، به پیشینه‌ی شهر رشت اشاره و با یادآورشدن آثار تخریبی صنعت و  توسعه‌ی بی رویه شهرسازی برمحیط زیست تصریح‌کرد: برای جلوگیری از این روند، نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه به رشد متوازن صنعت، شهرسازی و افزایش گستره ی فضاهای سبز هستیم .

محمد حسن عاقل منش در عین حال  به ارایه‌ی راهکارهایی در این زمینه پرداخت و مراقبت از درختان، پیش‌گیری از قطع درختان در سایه مدیریت مصرف و هم چنین نهادینه سازی فرهنگ کاشت درخت را شیوه‌ای مناسب برای گسترش فضاهای سبز دانست.

نقش آموزش‌های خانواده، معلمان و مربیان به آینده سازان نیز از موضوع‌های مورد توجه این مسوول بود و وی با مهم‌ قلمدادکردن تلاش‌های تصمیم‌گیرندگان، همراهی و همیاری تمامی افراد جامعه را برای افزایش فضاهای سبزخواستارشد.

قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی برای فرهنگ سازی، به ویژه در حوزه‌ی محیط زیست، نقطه‌ی آغاز سخنان رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت بود و فاطمه شیرزاد با اثر بخش توصیف‌کردن برگزاری همایش‌ها و اجرای فعالیت‌های فرهنگ و هنری با محوریت محیط‌زیست، از کودکان و نوجوانان خواست ضمن نگاهبانی از طبیعت، به عنوان الگویی مناسب برای بزرگ‌ترها به ایفای نقش بپردازند.

برپایه این گزارش، قصه‌گویی نیکی قبادی، مربی مسوول کانون لنگرود با عنوان« شهر زیبا، شهروند نمونه»،  اجرای نمایش«بی چتر» از سوی  اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون شفت و هم‌چنین برگزاری مسابقه‌ی حضوری و پخش کلیپ‌های «سه شنبه‌ها» و «شهر و کودک سبز»، از دیگر برنامه‌های این همایش در سالن نمایش کانون رشت بود و درپایان نیز از حاضران با اهدای بسته‌های فرهنگی قدردانی شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز