رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفتگو با خبرنگاران:

بودجه عمرانی سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۲:۵۲:۴۵
کد خبر: ۷۸۱۳۳۶
بودجه عمرانی سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است
دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه پس از پایان جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران از افزایش حداقل یک پنجمی فصل حقوق کارکنان دولت در لایحه_بودجه سال آینده خبر داد و گفت: سال ۹۸ از دو روش تلاش می کنیم که تولید و اشتغال افزایش یافته و فقر مطلق را کاهش دهیم.

 به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ دکتر نوبخت با بیان اینکه روش اول برای افزایش تولید و اشتغال اختصاص منابع دولتی برای طرح های عمرانی دولتی به میزان حدود ۷۹ هزار میلیارد تومان است، افزود: البته طرح های عمرانی را به گونه ای اولویت بندی کردیم که برخی از آنها از جمله طرح های سفرهای مقام معظم رهبری و رییس جمهور سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

معاون رییس جمهور روش دوم افزایش تولید و اشتغال را اختصاص بودجه از منابع بانکی و صندوق ذخیره ارزی برای واحدهای تولیدی بخش خصوصی برشمرد و تصریح کرد: این منابع به صورت‌های مختلف اختصاص خواهد یافت که یا کمک بلاعوض یا تسهیلات ارزان قیمت یا وجوه اداره شده خواهد بود و در اختیار واحدهای تولیدی کشاورزی، صنعتی، خدماتی و گردشگری قرار خواهیم داد.

نوبخت با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه با منابع محدودی که در اختیار دارد اما باید تقاضاهای مختلفی را پاسخگو باشد و اگر به بخش خاصی بودجه بیشتری اختصاص دهد باید از بخش های دیگر کم کند، افزود: انتظار داریم افراد و تشکل‌ها غیرمسوولانه به انتظارات دامن نزنند زیرا ما علاقه داریم به عنوان سازمان برنامه و بودجه همه مطالبات را به موقع پرداخت کنیم اما دست ما باز نیست و حتی امسال برای پرداخت پول خریدتضمینی محصولات کشاورزان مجبور شدیم ۳ هزار میلیارد تومان از بانک ها با کارمزد ۲۰ درصد وام بگیریم.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین تصریح کرد: در سال آینده همچنان یارانه نقدی پرداخت و مستمری اقشار تحت حمایت همچون امسال افزایش خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز