فرماندار شهرستان رضوانشهر:

نشاط‌بخشی، شاخصه‌ی فعالیت‌های کانون است

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۴:۰۹:۳۹
کد خبر: ۷۸۱۳۹۶
نشاط‌بخشی، شاخصه‌ی فعالیت‌های کانون است
برنامه‌های خلاقانه و نشاط‌بخش مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای آینده‌سازان، ادای تکلیفی است که ثمره‌ فردی و اجتماعی ارزش‌مندی به همراه‌دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ صبح امروز فرمانداری رضوانشهر میزبان مدیر‌کل و مسوولان کانون پرورش فکری بود و فرماندار این شهرستان ضمن اشاره به پیشینه‌ی فرهنگی خود، از تلاش‌های هدف‌مند دست‌اندرکاران کانون سخن‌گفت و تلاش‌های مربیان آن را گامی در مسیر ادای تکلیف و حرکتی ارزش‌مند در ایجاد نشاط اجتماعی توصیف‌کرد.

محمد مهدی مظفری در ادامه، به نیاز‌های امروز جامعه پرداخت و با بیان این که مسایل فرهنگی مهم‌ترین دغدغه‌است، تصریح‌کرد: ایجاد توازن فرهنگی و پرهیز از یک‌‌سویه نگری، نخستین اولویتی است که باید مد‌نظر تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان قرار‌گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان درهمین ارتباط نیازسنجی و فراهم سازی خواسته‌های کودکان و نوجوانان را مهم ارزیابی‌کرد و برآوردن نیاز‌های آنان از سوی دستگاه‌های فرهنگی چون کانون را بسترساز  تعالی و رشد آینده سازان و زمینه‌ساز قدردانی آنان از نسل‌های پیشین دانست.

او هم‌چنین افزایش فضا‌های فرهنگی را یک ضرورت خواند و با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از کانون برای توسعه فضای آموزشی و گستره‌ی فعالیت‌ها گفت: این یک امر ضروری است که با مدیریت پروژه‌های فرهنگی و تشکیل شورای متشکل از مسوولان شهرستان پیگیری خواهد شد.

مظفری هم‌چنین نگاهی ویژه به ظرفیت‌های گسترده‌ی فضای مجازی داشت و با خاطرنشان‌کردن این موضوع که حضور در این فضا‌ها افزون بر آسیب‌های احتمالی، نتایج مثبتی را نیز به همراه‌دارد، افزود: نیازمند ورود به فضا‌های مجازی هستیم و دراین میان از تلاش‌های کانون برای مدیریت کودکان و نوجوانان در این حوزه استقبال می‌کنیم.

او درعین‌حال از اختصاص منابع مالی مناسب برای توسعه‌ی فضا‌های آموزشی کانون پرورش فکری و         هم چنین حمایت از راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی این دستگاه فرهنگی در شهرستان خبرداد و از افزایش همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه میان کانون پرورش فکری و دستگاه‌های اجرایی رضوانشهرحمایت‌کرد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی فرماندار گفت: این دیدار تلاشی در جهت ایجاد بستر‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان به عنوان«امید فردای نظام» و کاشت بذری است که ثمره و نتیجه‌ای ارزش‌مند برای فردا‌های کشور به همراه خواهد داشت.

اسفندیار ضیائی برهمین اساس، پیرامون ضرورت‌های هم افزایی و هم‌گرایی در میان دستگاه‌های فرهنگی استان سخن‌گفت و حضور در شهرستان‌ها را حرکتی برای نیل به این اهداف ارزیابی‌کرد.

وی افزود: هم‌افزایی، بسترساز بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل و پیش‌گیری از صرف هزینه‌های غیرضروری مادی و معنوی است و کانون تلاش دارد با تکیه بر حمایت‌های امامان جمعه و نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها، زمینه‌های مناسب‌تری برای این همکاری و همراهی‌ها ایجاد کند.

تشریح پیشینه و اثر‌بخشی فعالیت‌های کانون ازدیگرمحور‌های سخنان این مدیر فرهنگی بود و ضیائی با اشاره به فعالیت‌های خلاقانه مربیان این مجموعه‌ و هم چنین اعتماد خانواده‌ها به کانون اظهار‌کرد: این فرصتی گران‌قدر برای دست‌یابی به توسعه‌ی همه‌جانبه و تربیت آینده‌سازان به عنوان مدیران جامعه‌است.

او برهمین اساس، برنامه‌محوری را لازمه‌ی توسعه عدالت فرهنگی و اجتماعی عنوان‌کرد و فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای قرارگرفتن ابزار فرهنگی در سبد خانواده‌ها را نقطه‌ی آغازی برای این حرکت سازنده دانست.

استقبال از همراهی برای مدیریت حضور کودکان و نوجوانان در فضا‌های مجازی و هم چنین از راه‌اندازی سایت کودک و نوجوان در شهرستان رضوانشهر، از دیگر بخش‌های سخنان اسفندیارضیائی بود و وی درهمین حال همکاری افزون‌تر مسوولان ازکانون و تلاش برای راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار شهری این مجموعه‌ی فرهنگی را برای افزایش گستره‌ی خدمات‌رسانی خواستارشد.

برپایه این گزارش، ارایه‌ی گزارشی از عملکرد مراکز فرهنگی هنری چوکا و رضوانشهر توسط  مربی مسوولان این مراکز فرهنگی هنری و هم‌چنین طرح خواسته‌ها، برای پیش‌برد اهداف و اولویت‌های کانون در بخش چوکا و شهرستان رضوانشهر، بخش‌پایانی این دیدار به شمار‌می‌رفت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز