در نشست رئیس شورا با مدیرعامل آب و فاضلاب استان گیلان ؛

بررسی اجرای سه تصفیه خانه برای شهر رشت / لزوم یکسان بودن خدمات آب و فاضلاب برای تمام گستره شهر رشت

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۲:۲۴:۱۲
کد خبر: ۷۸۴۵۱۴
بررسی اجرای سه تصفیه خانه برای شهر رشت / لزوم یکسان بودن خدمات آب و فاضلاب برای تمام گستره شهر رشت
جلسه ای به میزبانی شورای اسلامی شهر رشت و با حضور رییس شورا، رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، مدیر عامل آب و فاضلاب استان گیلان و مدیران آبفا برگزار گردید.
به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ رییس شورای اسلامی شهر رشت پس از استماع گزارش آماری مسئولین آبفای استان، با ابراز تشکر جهت برنامه ریزی و انجام پروژه های ضروری برای مردم و به خصوص حاشیه شهر رشت، بیان داشت: از همکاری که بین این دو نهاد خدمت رسان برای مردم شکل گرفته است بسیار خرسندم و این آغاز راهی است تا با جذب اعتبارات ملی مشکل دو رودخانه شهر رشت را به سرانجامی مطلوب برسانیم.
 
سید امیرحسین علوی با اشاره با محل درآمد به وجود آمده از تصویب قانون تبصره ۳ ماده واحده آب و فاضلاب افزود: تصویب این طرح پتانسیل خوبی است تا آبفای استان گیلان بتواند تصفیه خانه هایی به شکل محلی با روش BOT را برنامه ریزی کند و بر همین اساس انتظار میرود سه تصفیه خانه فخب، تصفیه خانه مسکن مهر و تصفیه خانه خرمشهر هر چه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
وی یکی از پروژه های دارای اهمیت برای مردم و همچنین شورای شهر رشت را، خط فاضلاب لاکان دانست و افزود: شورای شهر برای آسفالت و تعریض جاده لاکان در نظر دارد در بودجه سال آینده اعتبارات خوبی را مصوب کند.
 
رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انتظارات به حق مردم از مسئولین و شورای اسلامی شهر رشت بیان داشت: از موارد ضروری، برنامه ریزی برای طرح جامع آب و فاضلاب شهر رشت است. نبودن یک طرح جامع در بخش آب فاضلاب موجب سردرگرمی مردم و به دنبال آن مشکل در پاسخگو بودن مسئولین در این حوزه می باشد.
 
علوی، خدمت رسانی به تمام محلات و مناطق رشت با تمام گستردگی آن را از دغدغه های اعضای شورا عنوان نمود و افزود: شورای شهر رشت تلاش می کند نقشی تسهیلگر برای دیگر دستگاه های خدمات رسان به مردم را داشته باشد و خواستار تبعیت این دستگاه های خدمات رسان از تقسیم بندی شهری رشت بر اساس مناطق پنجگانه شهرداری شد. وی ناهماهنگی در این حوزه را موجب سردرگمی مردم در حوزه کاری مشترک بین دستگاه های مختلف دانست.
 
رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به حضور اعضای شورا در محلات و در بین مردم جهت مطلع بودن از معضلات شهری و اولویت های مردم بیان داشت: در برنامه های هفتگی میز خدمت با حضور در بین مردم و در محلات مختلف از خواسته های همشهریان از نزدیک مطلع می شویم و خواسته ما ارائه بهترین خدمات به شهروندان است. مردم نباید تاوان نداشتن امکانات را بدهند. وقتی مردم شاهد انجام پروژه هایی مانند اجرای طرح فاضلاب منطقه معلولین و تصفیه خانه ها باشند اعتماد آنها برای همکاری بیشتر با مسئولین جلب خواهد شد.
 
رییس شورا، خواستار پیگیری طرح خرید تضمینی آب استحصالی و پساب تصفیه شده از طرف دولت برای افزایش درآمد جهت خدمات رسانی بهتر برای شهروندان شهر رشت شد.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اهمیت بسیار بالای پروژه خط انتقال فاضلاب لاکان افزود: با اجرای طرح مذکور جلوی آلودگی رودخانه گوهر رود از سرمنشا گرفته می شود.
 
سید محسن حسینی فاضلاب منازل حاشیه رودخانه ها و مجتمع های مسکونی مسیر لاکان را از اولین فاضلاب هایی دانست که در بافت شهری رشت وارد رودخانه گوهر رود می شوند و اجرای پروژه تصفیه خانه جنوب شهر را در همین راستا بیان نمود، تا با انجام این دو پروژه با هم، در جلوگیری از آلودگی رودخانه گوهر رود گام مثبتی را برداریم.
 
وی خواستار امضای توافق نامه بین شورای شهر رشت و آبفای استان گیلان شد و این توافقنامه را ملاک عملکرد سالانه و معیاری برای شفافیت و پاسخگو بودن آبفای استان گیلان دانست.

 

نظر شما