فرماندار شهرستان رشت تشریح کرد:

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به ۶۹۸ پروژه عمرانی در سال جاری

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۸:۴۲:۱۶
کد خبر: ۷۸۵۴۲۱
اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به ۶۹۸ پروژه عمرانی در سال جاری
فرماندار شهرستان رشت گفت: در سال جاری میزان 150 میلیارد تومان اعتبار به 698 پروژه عمرانی درشهرستان رشت اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ میرشمس مومنی زاده ، فرماندار شهرستان رشت ، در جلسه شورای اداری که در فرمانداری تشکیل شد ، انقلاب اسلامی را مبدع نظام نوینی مبتنی بر مردم سالاری دینی در سطح جهان دانست و تصریح نمود:  این انقلاب، در طول 4 دهه گذشته، به دلیل تضاد منافع با استکبار جهانی با سلسله و زنجیره ای از توطئه ها مواجه گردید که تحریم و فشار اقتصادی شدید، آخرین حلقه ی این زنجیره بوده و ملت ما در حال حاضر درعرصه یک جنگ همه جانبه اقتصادی با سلطه جهانی و استکبار قرار دارد.

وی همچنین افزود: شرایط کنونی اقتضا می کند که تمامی کارگزاران نظام در همه ی سطوح و رده ها با رویکرد و نگاه به عرصه ی جنگ اقتصادی، برنامه ریزی نموده و تلاش و اهتمام  کافی رادراین خصوص داشته باشند.

دکتر مومنی زاده، کشاورزی، گردشگری و صنعت را از مهم ترین ظرفیت های اقتصادی شهرستان رشت دانست و بیان داشت: با توجه به همسایگی با کشورهای آسیای میانه و وجود منظقه آزاد در استان گیلان، می توانیم بگوییم در عرصه بازرگانی و تجارت خارجی هم ظرفیت خوبی داریم.

وی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را ضامن خروج از نوسانات و فشارهای خارجی دانست و اظهار داشت: تحقق این امر، منحصر به مسئولان ملی و استانی نیست ، بلکه در شهرستان ها ، بخش ها و روستاها نیز همه ی مسئولین باید در تحقق این مهم ، گام های موثری برداشته و در عین حال از مشارکت و همراهی مردم نیز بهره ببرند.

فرماندار شهرستان رشت ، کشاورزی را نخستین رکن اقتصادی شهرستان رشت خواند و بیان کرد:همه ی مسئولین ذیربط، باید در حمایت از کشاورزی و توسعه ی رشته های مختلف آن و همچنین افزایش عملکرد و سطح ، تلاش کرده و نخستین قدم در این حوزه، مدیریت منابع آب است که اگر مسئولانه و متعهدانه به اجرا در نیاید، مشکلات و خسارات بسیاری را متوجه کشاورزان خواهد نمود.

مقام عالی دولت در شهرستان ، همچنین  به لزوم رفع مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل ، توجه به مقوله گردشگری در جهت ایجاد فرصت اشتغال، افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشت مردم ، پیگیری امور مربوط به تسهیلات خوداشتغالی در بحث روستایی، تسهیلات فراگیر و مشاغل خانگی، توجه به بحث اشتغال به عنوان اولویت نظام و دولت و کسب مهارت آموزی در جهت رفع این معضل اجتماعی تاکید نمود.

وی وظیفه ی دستگاه های اجرایی وکارگزاران دولت را در شرایط سخت کنونی جامعه، کاهش آلام و سختی های مردم با  عملکرد شایسته و مدیریت صحیح دانسته و تصریح نمود:  مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام و جمهوری اسلامی، شایسته تکریم هستند و این مهم باید  در مورد خانواده شهدا و ایثارگران بطور ویژه اعمال گردد.

مومنی زاده همچنین افزود: آسان سازی و گره گشایی از کار مردم ، حضور در بین مردم ، پاسخ اقناعی توام با خوشرویی با مردم ،  برنامه محوری و هدف گزاری در انجام امور و پرهیز از روزمرگی و آمادگی شبانه روزی برای کار و خدمت ، می تواند درشرایط فعلی از آلام مردم کاسته و رضایتمندی را ارتقا دهد.

فرماندار شهرستان رشت بر توجه توامان بر دو امر توسعه ی زیرساخت ها و زیربناها ، انجام خدمات اساسی و زیربنایی همزمان با رسیدگی به امور روزمره مردم تاکید نمود و افزود:هیچ یک از این امور بر دیگری مقدم نیست و باید بموازات یکدیگر مورد توجه قرار گیرند.

وی تمامی دستگاه ها را به حمایت از سرمایه گذار و سرمایه گذاری  ، با توجه به امکانات و اعتبارات محدود دولت، فراخواند و افزود: باید دستگاه ها به گونه ای عمل کنند که نهایت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به عمل آید  و شهرداری ها، بخشداری ها و دستگاه هایی که دارای امکانات و تسهیلات هستند، با حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه شهرستان، اهتمام بیشتری ورزند.

وی با توجه به نزدیکی فصل زمستان ، خواستار شتاب بیشتری در ارائه خدمات عمرانی شده و اظهار داشت: در سال جاری میزان 150 میلیارد تومان اعتبار به 698 پروژه عمرانی درشهرستان اختصاص یافته است که تعداد 554  پروژه مربوط به طرح های عمرانی روستایی و 144 پروژه هم در قالب طرح های عمرانی شهری است.

تسریع در اجرای برخی از پروژه ها جهت بهره برداری در ایام مبارکه ی دهه ی فجر، مدیریت بحران با تهیه ی بانک نیروی انسانی و بانک ماشین آلات ، پیگیری مبحث سایت زباله سراوان، ارتباط تنگاتنگ مسئولین ادارات شهرستان با بخشداران ، فعالتر شدن روابط عمومی ادارات ، تجلیل از پژوهشگران به مناسبت هفته پژوهش ،همکاری با شوراها ودهیاران ، حضور روسا در مناسبت های مختلف مذهبی و انقلابی ،تعامل و ارتباط  تنگاتنگ بخشداران و روسای ادارات با ائمه جمعه و جماعت ، حفاظت فیزیکی ساختمانهای اداری و تاسیسات ، نظارت مسئولین بر نحوه ی استفاده از خودروهای دولتی در ساعات غیراداری، بازرسی دقیق تر اداره تعزیرات و بازرسی بر بازار و کنترل نرخ کالاها و خدمات،  انجام اقدامات لازم در خصوص لایروبی انهار ، رودخانه ها ، استخرها ، آب بندان ها، حتی به صورت تعهدی توسط ادارات آبیاری و جهاد کشاورزی ، از دیگر مواردی بود که دکتر مومنی زاده در این جلسه بر آنها تاکید نمود.

وی همچنین نماز را مهمترین نماد و ویژگی درنظام جمهوری اسلامی برشمرد و برترویج فرهنگ نماز و اثرگزاری آن درجامعه تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز