تعامل علمی پلیس با نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی زمینه ساز کاهش آسیب‌‌های اجتماعی است

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۰:۵۶:۵۰
کد خبر: ۷۸۸۳۷۳
تعامل علمی پلیس با نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی زمینه ساز کاهش آسیب‌‌های اجتماعی است
سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی پلیس گیلان در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: تعامل علمی پلیس با نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ سرهنگ " مهدی صاحب ساده‌کار " به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در دیدار با دکتر " علی باستی " رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: نیروی انتظامی با یک رویکرد جامعه محورانه به دنبال برقراری نظم و امنیت است که نقش سازمان‌های هم‌سوی ماموریتی و اثر گذار اجتماعی از جمله اصحاب علم و دانشگاهی جهت همکاری با پلیس برای تامین امنیت بسیار مهم است.

این مقام انتظامی نقش پژوهش را در ماموریت‌های پلیس تاثیرگذار دانست و افزود: در کلیه لایه‌های ماموریتی پلیس، جامعه محوری و دانش محوری مبنای اقدامات می‌باشد.

وی ضمن معرفی فعالیت‌ها و وظایف دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان بیان داشت: دفتر تحقیقات کاربردی با بهره‌مندی از مدرسان پارک علم فناوری استان اولین دوره کارگاه مهارت آموزی ویژه سربازان را به مدت 5 ماه برگزار و در این دوره تعداد 10 نفر از کارکنان وظیفه، آموزش¬های عملی و کاربردی را توسط مدرسان مجرب فرا می‌گیرند تا بعد از خدمت مقدس سربازی بدون دغدغه وارد بازار کار شوند.

سرهنگ ساده‌کار با اشاره به معضل بیکاری که ریشه بسیاری از آسیب‌ها و جرائم است تصریح کرد: مهارت‌افزایی کارکنان وظیفه یکی از راه‌های ریشه کَن کردن معضل بیکاری و زمینه ساز اشتغال می‌باشد که امید است با همکاری نزدیک پارک و علم فناوری استان به این هدف مهم دست یابیم.

در ادامه دکتر علی باستی ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری به سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی پلیس گیلان، ایجاد کسب و کارهای نوپا برای کارکنان پلیس توسط آن مجموعه را قابل تحسین خواند و آمادگی لازم را جهت همکاری در اعزام مدرسان برای تداوم این‌گونه دوره‌ها اعلام کرد.

گفتنی است در پایان این نشست، پیام سردار فرماندهی انتظامی گیلان در قالب لوح تبریک و سپاس به مناسبت آغاز هفته پژوهش و فناوری همراه با دو جلد کتاب " حجاب از صفایی تا صدر " و کتاب " شیطان پرستی - مدخل جهنم " به رئیس پارک علم و فناوری استان اهداء شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز