پرداخت‌های دروغین با نصب اپلیکیشن جعلی

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۱:۴۵:۲۶
کد خبر: ۷۹۲۰۷۶
پرداخت‌های دروغین با نصب اپلیکیشن جعلی
سرپرست پلیس فتا استان گیلان در خصوص پرداخت‌های دروغین با نصب اپلیکیشن جعلی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ سرگرد ایرج پورمستمند با اشاره به افزایش پرونده‌های کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن‌ها گفت: امروزه مجرمان فضای مجازی با ترفندها و شگردهای مختلف دست به اعمال مجرمانه خود در فضای مجازی زده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: یکی از اقدامات مجرمان سایبری، نصب اپلیکیشن‌‍‌های جعلی پرداخت در تلفن همراه مجرمان می‌باشد که با گمراه کردن شهروندان به روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هنگام معامله در سایت‌های فروش لوازم دسته دوم مراقب باشند؛ افزود: اکثر کلاهبرداران معمولاً افرادی خوش‌برخورد و چرب‌زبان بوده و از این طریق تلاش می‌کنند طعمه‌های خود را به دام بیندازند.

سرگرد پورمستمند با تأکید بر اینکه فعالیت این اپلیکیشن‌ها با جعل اسناد هویتی و بانکی هیچ تفاوتی ندارد و انتشار این اپلیکیشن‌ها و استفاده از آن فعالیتی مجرمانه به شمار می‌رود؛ تصریح کرد: شهروندان حتماً سیستم پیامکی بانک خود را فعال کرده و در هنگام دریافت پیامک واریز پول به‌حساب، حتماً سر شماره پیامک را با سر شماره بانک خود تطبیق داده و تا صددرصد مطمئن نشده‌اند که پول به حسابشان واریز شده، معامله را به اتمام نرسانند.

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir ، بخش مرکز فوریت‌های سایبری بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز