فرماندار آستارا در نهمین جلسه شورای مبارزه با موادمخدر:

باید بسترهای جرم خیزی کنترل و مهار شود / دستور ایجاد شعبه ویژه مبارزه با مواد مخدر در پاسگاه انتظامی لوندویل

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۳:۲۹:۳۷
کد خبر: ۷۹۴۹۴۱
باید بسترهای جرم خیزی کنترل و مهار شود / دستور ایجاد شعبه ویژه مبارزه با مواد مخدر در پاسگاه انتظامی لوندویل
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: باید بستر های جرم خیزی در جامعه با اجرای برنامه های پیشگیرانه کنترل و مهار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یونس رنجکش در نهمین جلسه شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان آستارا افزود: هدف گذاری ها در این شورا باید به سمت اقدامات پیشگیرانه در کنار مقابله باشد زیرا تا زمانیکه بسترهای تقاضا و عرضه برای مواد مخدر وجود داشته باشد سوداگران به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.

وی اضافه کرد: آموزش پذیری جامعه و اجرای برنامه های آموزشی مناسب در حوزه های مختلف براساس شرح وظایف سازمان های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است و اگر هم آموزشی انجام میدهیم باید ارزیابی آموزش هم انجام شود تا  بدانیم که آیا اقدامات انجام گرفته اثربخش بوده است.

به گفته وی؛ به دلیل شرایط خاص کشورمان بویژه قرارگرفتن در  همسایگی کشور افغانستان و رشد تولید و صادرات مواد مخدر از این کشور و پر سود بودن تجارت مواد مخدر یکی از آسیب های جدی برای ما به شمار می رود که هزینه های سنگینی را هم جمهوری اسلامی ایران چه از نظر منابع انسانی و چه از نظر چالش های اجتماعی تا کنون متحمل شده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آستارا افزود: نمیتوانیم در مقابل این پدیده خانمانسوز بی تفاوت باشیم و در طول چهل سال اخیر  هم با جدیت نظام به دنبال دفع آن از جامعه و مقابله با قاچاق مواد مخدر بوده است.

وی ضمن تشکر از مجموعه عوامل انتظامی، اطلاعاتی و فرهنگی و اجتماعی عضو ستاد شناخت نواحی پرخطر ، کنترل و مبارزه و مقابله با قاچاقچیان ، پیگیری و مراقبت های ویژه اجتماعی ، آموزشی خانواده ها نطارت بر اماکن عمومی را از مهمترین برنامه هایی عنوان کرد که باید در شهرستان به حدیت دنبال شود.

در ادامه این نشست که در بخش لوندویل آستارا برگزار شد فرماندار آستارا به همراه فرمانده انتظامی این شهرستان و اعضای شورا با حضور در محل پاسگاه انتظامی لوندویل دستورات لازم را برای ایجاد شعبه ویژه مبارزه با مواد مخدر در این بخش را بر اساس مصوبات شورا صادر کرد و خواستار هماهنگی و همکاری های سایر اعضا در زمینه کمک به استقرار پلیس مبارزه با مواد مخدر در بخش لوندویل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز