رئیس شورای اسلامی شهر رشت ؛

شهرداری در حفظ بناهای تاریخی با میراث همراه است

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۰:۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۹۷۸۸۲
شهرداری در حفظ بناهای تاریخی با میراث همراه است
در دیدار مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان با اعضای شورا ؛رئیس شورای شهر اظهار کرد: شهرداری در حفظ بناهای تاریخی با میراث همراه است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان با رئیس شورای شهر رشت، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و دیگر اعضای شورا دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار با هدف راه اندازی موزه مشروطه و موزه شهر در عمارت های خلیل رفیع و بلدیه و پیوستن آن به شبکه موزه های کشور برگزار گردید.
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به تخلیه بخش اداری عمارت خلیل رفیع اظهار داشت: بجز تالار جلسات، بخش اداری تخلیه شده است و قرارداد مرمت این عمارت نیز منعقد شده است.

علوی رییس شورای شهر رشت با اشاره به مجموعه بناهای میراثی میدان شهرداری رشت تاکید کرد: شهرداری با وجود کمبود درآمد تلاش دارد مرمت بلدیه را انجام دهد.

وی افزود: ساختمان هتل ایران در تملک میراث فرهنگی است و لازم است همزمان مرمت آن از سوی میراث فرهنگی پیگیری شود.

علوی تصریح کرد: شخصا برای تغییر کاربری ساختمان پست با مدیر کل این اداره صحبت کردم تا همزمان ساختمان پست هم مرمت و تغییر کاربری یابد.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اعتبار کم شهرداری ابراز کرد: توان مالی و پیگیری های ما محدود است. اداره میراث فرهنگی می تواند فراخوان داده و نقش تسهیل گر داشته باشد.

 

f181097_24

مسئول بناهای تاریخی شورای شهر رشت با بیان سیر اداری طی شده برای تغییر کاربری عمارت خلیل رفیع گفت: طبق مصوبه میراث فرهنگی در اسفند سال گذشته، این عمارت قرار است پس از مرمت به عنوان موزه مشروطه تغییر کاربری یابد.
 
مهری شیرمحمدی افزود: اساسنامه نحوه اداره ساختمان نیز آماده و به تصویب شورا رسیده و برای جانمایی و تجهیز بنا و همچنین پیوستن به شبکه موزه های کشور نیازمند همکاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان هستیم.
 
وی در مورد مرمت ساختمان بلدیه هم گفت: طبق مصوبه میراث فرهنگی عمارت بلدیه قرار است به موزه شهر تبدیل گردد. اکنون قرارداد مرمت عمارت رفیع با شرکت مشاوری که گرید مرمت ابنیه و مورد تایید میراث باشد، منعقد شده است و طرح مرمت عمارت بلدیه نیز در آستانه تنظیم قراداد است.
 
000
عاقل منش نیز مجموعه بناهای میراثی شهر رشت را هویت این شهر توصیف کرد و بر احیای این بناها تاکید کرد و بیان داشت: باید پروژه فرهنگی تعریف شود تا بتوان آورده اقتصادی داشت.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا افزود: سازمان سرمایه گذاری شهرداری می تواند مرکزی برای تعامل شهرداری و میراث فرهنگی باشد تا به کمک بخش خصوصی، بناهای میراثی را احیا و تغییر کاربری دهد.
 
وی خواستار برگزاری نشست های مشترک با میراث فرهنگی در این زمینه شد تا مرکز رشت رونق اقتصادی یابد.
 
f181097_19
فاطمه شیرزاد نیز در این جلسه اظهار داشت: دو ساختمان با قدمت در پیاده راه فرهنگی رشت داریم که باید به سرعت مرمت گردد.
 
سخنگوی شورا خطاب به مدیر کل میراث فرهنگی افزود: وضعیت این بناها مناسب نیست و امید است با توجه به موقعیت این بناها در مرکز استان، میراث فرهنگی برای تبدیل و بازسازی و احیای این ساختمانها برنامه عملیاتی داشته باشد.
 
f181097_04
احمد رمضانپور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به اهمیت سازمان میراث فرهنگی بیان نمود: میراث فرهنگی از پتانسیل های ویژه ای برخوردار است که این سازمان را می تواند به بیشترین تولید کننده ثروت تبدیل کند.
 
وی وجود دریا و میراث تاریخی و فرهنگی را از آرزوهای هر کشوری دانست و افزود: وجود دو رودخانه و آثار گرانبهای تاریخی به شهر رشت قابلیتی ویژه داده که باید از آن بتوانیم بهترین استفاده را بنماییم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز