فرماندار آستارا در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان:

توانمند سازی و ایجاد درآمد پایدار باید در اولویت برنامه ریزی برای محرومین باشد

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۲:۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۹۸۹۶۴
توانمند سازی و ایجاد درآمد پایدار باید در اولویت برنامه ریزی برای محرومین باشد
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: توانمند سازی و ایجاد درآمد پایدار باید در اولویت برنامه ریزی برای اقشار محروم جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یونس رنجکش در دیدار با مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان افزود: کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای به یادگار مانده از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و محوری در این زمینه دارد.

وی اضافه کرد: سالانه شاهد هزینه های بسیار بالایی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر از سوی نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد هستیم که با برنامه ریزی بر روی توانمندسازی آنان و همچنین ایجاد فرصت های شغلی و درآمدهای پایدار می توانیم بخش عمده‌ای از وابستگی ها در این زمینه را کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: کمیته امداد در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیاری با همکاری و حمایت دولت برای قشر محروم جامعه انجام داده است اما از این که بگوییم تعداد افراد تحت پوشش در این نهاد و سایر نهادهای حمایتی در حال افزایش است چندان خوشایند نیست بلکه باید تلاش کنیم وابستگی ها به نهادهای حمایتی کمتر شود.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های مهارتی، پرداخت تسهیلات کم بهره، نظارت و کمک به شکل‌گیری مشاغل و چگونگی هزینه کرد تسهیلات در کنار مشاوره های صحیح می‌تواند موجب پایداری مشاغل و خودکفایی مددجویان شود .

فرماندار آستارا با اشاره به اقدامات خوب کمیته امداد امام خمینی (ره)در این شهرستان افزود: با توجه به زمینه های مناسب و ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان کمیته امداد می تواند نقش مهمی برای خودکفایی مددجویان داشته باشد.

رنجکش ادامه داد: دولت تدبیر و امید با توجه به برنامه ریزی هایی که داشته است اقدامات خوبی در بحث ایجاد مسکن محرومان در کشور و آستارا  داشته که اقدامی قابل تحسین است.

وی همچنین از اعلام آمادگی فرمانداری آستارا برای حمایت از طرحهای کمیته امداد در این شهرستان خبر داد.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان هم در این دیدار ضمن تشکر از نگاه مثبت و ویژه فرماندار آستارا نسبت محرومیت زدایی به تشریح اقدامات این نهاد در خصوص رفع مشکلات محرومان پرداخت و از حمایت های دولت نیز در این زمینه قدردانی کرد.

 

نظر شما