معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی؛

بومگردی نقش مهمی در اشتغالزایی پایدار دارد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۳:۴۴:۴۳
کد خبر: ۷۹۹۵۱۸
بومگردی نقش مهمی در اشتغالزایی پایدار دارد
دکتر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون در جلسه ی کارگروه اشتغال در لنگرود گفت : بومگردی نقش بسیار مهمی در اشتغال پایدار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که در شهرستان لنگرود برگزار شد گفت : گیلان دارای جاذبه های متعدد گردشگری است که با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های مناسب ، امکان اشتغالزایی پایدار در آن فراهم است.

دکتر منصوری با اشاره به طرح های جامع اشتغالزا در بخش گردشگری خاطر نشان کرد : سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی این حوزه می تواند با سرمایه گذران در بخش مراکز اقامتی و هتلداران امکان آن را فراهم کند تا بخشی از جاذبه های بومگردی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد که در همین راستا وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هم میتواند تسهیلات کم بهره و در بعضی از طرحها با اشتغالزایی بیشتر وامهایی بصورت بلاعوض اعلا کند.

در ادامه این نشست مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره توسعه صنعت گردشگری در گیلان ، خواستار توجه بیشتر دولت به فعلان اشتغالزایی در این حوزه شد.

دکتر شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان هم در حاشیه نشست کارگروه اشتغال استان با اشاره به اینکه در گیلان تاکنون موافقت اصولی بیش از ۵۰۰ طرح ، در حوزه بومگردی صادر شده است گفت : پرونده ۱۸۶ طرح به بانک های عامل معرفی شده که تاکنون از این تعداد ۲۳ طرح با مبلغ بیش از ۴۵ میلیارد ریال وام های خود را دریافت کرده اند.

 

نظر شما