رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ؛

تمام همت خود را برای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی بسیج خواهیم کرد

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۶:۳۴:۱۱
کد خبر: ۸۰۰۱۲۵
تمام همت خود را برای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی بسیج خواهیم کرد
در بازدید و بررسی روند تولید واحدهای صنعتی و تولیدی استان ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: تمام همت خود را برای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی بسیج خواهیم کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا  گیلان؛  در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز دو واحد صنعتی صاحب نام؛ فومن شیمی و کاسپین تامین با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان، معاونین استاندار، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صمت گیلان و سایر مدیران کل استان مورد بازدید قرار گرفت و استاندار گیلان از نزدیک، روند فعالیت و مشکلات آنها مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان در نشست جمع بندی بازدید از شرکت فومن شیمی و کاسپین تامین، حضور استاندار پرتلاش گیلان در واحدهای صنعتی علیرغم مشغله فراوان را موید اهمیت حوزه صنعت دانست و گفت: واحدهای صنعتی بایستی با تمام قوت به فعالیت و توسعه صنعتی ادامه دهند علیرغم همه مشکلات با تلاش و حمایت مجموعه خادمین این استان واحدهای صنعتی در حال فعالیت هستند.

 فرهاد دلق پوش از شرکت فومن شیمی بعنوان بخشی ازهویت گیلان یاد کرد و گفت: فومن شیمی یک برند ملی شناخته شده است فعالیت شرکت فومن شیمی در حوزه‌های مختلف خانگی و خودرویی نشانگر این است که ظرفیت مناسبی در حوزه مواد شیمیایی و پتروشیمی استان گیلان داریم.

 وی افزود: نسبت به گذشته با تحرک بیشتر گامهای محکم تری می توانیم برای واحدهای موجود صنعتی استان برداریم و حضور استاندار پرتلاش در جلسات هیئت دولت به عنوان نماینده استانداران کشور می تواند نقطه قوت مطلوبی برای حمایت از حوزه تولید و تجارت باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بر اهتمام مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی بر افزایش تولید و همچنین ایجاد اشتغال در سطح استان تأکید کرد وگفت : تمام همت خود را برای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی بسیج خواهیم کرد و جهت رفع و مشکلات و تسهیل امور به صورت مستمر فرایند را بهبود می دهیم.

  در ادامه نشست حاشیه بازدید، افشین وهاب زاده مدیرعامل شرکت کاسپین تامین ضمن خیر مقدم و ارائه گزارشی مختصر از وضعیت واحد صنعتی، کمبود نقدینگی را بعنوان عمده ترین مشکل واحد مطرح کرد و گفت: طرح‌های وزارت بهداشت برای سهولت و دسترسی مردم به خدمات و دارو؛ فشار فراوانی را بر داروسازان و کارخانجات دارویی تحمیل نموده است.

وی ادامه داد: عمده تولیدات ما در بیمارستان ها مصرف می شود و مطالبات عدیده‌ای از داروخانه ها و بیمارستان ها داریم که پرداخت نشده است و این درحالی است که به لحاظ تعداد ساخت انواع آمپول، بزرگترین آمپول سازی ایران هستیم.

 در ادامه این نشست امیرحسین حسین زاده؛ مدیر شرکت فومن شیمی، مشکل عمده شرکت را تامین مواد اولیه مطرح و اظهار کرد: بخشی از مواد اولیه خارجی هستند که در ثبت سفارش و تخصیص ارز و ترخیص در گمرکات با کندی و تاخیر مواجه هستیم و مابقی آن که داخلی هستند از طریق پتروشیمی تأمین می‌شود که با نوسانات قیمت های پتروشیمی دچار چالش هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: قطعاً ثبات در تامین مواد اولیه ‌می تواند بر مجموعه توانایی تولید و توسعه آن نقش  فزاینده ای داشته باشد.

گفتنی است هم اکنون 31 واحد دارویی و بهداشتی در استان گیلان در حال فعالیت می باشند که شرکت کاسپین تامین با اشتغال 410 نفر و شرکت فومن شیمی با اشتغال 370 نفر به صورت مستقیم در گیلان در حال فعالیت هستند.

 

photo_2019-01-14_16-31-18

photo_2019-01-14_16-31-20

photo_2019-01-14_16-31-21

نظر شما