تجهیز بیمارستان‌های گیلان به سامانه تصفیه فاضلاب

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۸:۲۸:۴۹
کد خبر: ۸۰۰۲۴۰
تجهیز بیمارستان‌های گیلان به سامانه تصفیه فاضلاب
دیگر هیچ بیمارستان جدیدی در گیلان بدون تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان امروز گفت: هشت  بیمارستان گیلان تا پایان امسال به سامانه تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز می‌شوند.

دکتر محمدتقی آشوبی افزود : با بهره برداری از سامانه تصفیه خانه فاضلاب در هشت بیمارستان استان ، همه ۲۶ بیمارستان دولتی گیلان مجهز به تصفیه خانه فاضلاب خواهند شد.

وی گفت : این هشت تصفیه خانه ظرفیت تصفیه روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب پساب را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: با بهره برداری از این تصفیه خانه‌ها در بیمارستان‌های پورسینا، ولایت، رازی، شفا، حشمت، رستم آباد، الزهرا و ۱۷ شهریور رشت میزان تصفیه پساب بیمارستانی به  پنج  هزار متر مکعب در روز خواهد رسید.

دکتر محمد تقی آشوبی گفت :‌ برای ساخت و راه اندازی این هشت  تصفیه خانه ۱۰ میلیارد تومان از منابع دانشگاه علوم پزشکی استان هزینه شد و برای پایان این طرح چهار  میلیارد تومان دیگر هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: دیگر هیچ بیمارستان جدیدی در استان بدون تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری نمی‌رسد.

دکتر آشوبی  با اشاره به اجرای این طرح از سال ۹۵ در بیمارستان‌های استان گفت: سال ۹۵ بیش از هزار تن زباله عفونی بیمارستانی که در منطقه سراوان دپو شده بود بی خطر سازی و معدوم شد و پس از آن نیز به هیچ بیمارستانی اجازه داده نشد تا قبل از بی خطر سازی زباله‌های عفونی، آن را به خارج از بیمارستان منتقل کنند.

روزانه ۱۹۰ هزار مترمکعب فاضلاب در گیلان تولید می‌شود که فقط ۳۰ درصد آن تصفیه می‌شود.

فاضلاب بیمارستانی یکی از منابع آلوده کننده محیط زیست و رودخانه‌ها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز