رفع تصرف اراضی ملی و کشف چوب غیرمجاز در گیلان

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۳:۵۵:۲۲
کد خبر: ۸۰۰۴۸۶
رفع تصرف اراضی ملی و کشف چوب غیرمجاز در گیلان
مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان در عملیات های جداگانه ای، اراضی ملی رهاسازی و چوب آلات غیرمجاز در مناطق مختلف استان کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ نیروهای اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها و جنگلبانان موفق به کشف و ضبط چوب آلات غیرمجاز، دستگیری متخلفان و رفع تصرف اراضی ملی شدند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، 112 اصله چوب غیرمجاز در شهرستان رشت، 24 اصله چوب غیرمجاز در شهرستان صومعه سرا، 39 اصله چوب قاچاق در شهرستان تالش، 45 اصله چوب قاچاق در شهرستان شفت و 60 اصله چوب غیرمجاز در شهرستان آستانه اشرفیه کشف و ضبط کردند.

سرهنگ رامین همتی ادامه داد: همچنین در شهرستان صومعه سرا سه هزار و 500 متر مربع، در شهرستان لنگرود سه هزار و 500 متر مربع، در شهرستان آستانه اشرفیه شش هزار و 500 متر مربع و در شهرستان رودسر یک هزار و 175 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده از دست متصرفان و متخلفان با دستور مقام قضایی آزاد شد.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و دو هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.

گیلان بالغ بر یک میلیون و 200 هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان حدود یک میلیون و 17 هزار هکتار (70 درصد) اراضی ملی است؛ 565 هزار هکتار از اراضی ملی استان را جنگل های با ارزش هیرکانی تشکیل می دهد و حدود 224 هزار هکتار مرتع ییلاقی در بالادست داریم؛ اراضی ساحلی و بخشی از اراضی فاقد پوشش گیاهی نیز جزو اراضی ملی محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز