دستگیری عامل نشر اکاذیب علیه ریاست دانشگاه

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۱:۳۲:۰۴
کد خبر: ۸۰۲۰۷۰
دستگیری عامل نشر اکاذیب علیه ریاست دانشگاه
سرپرست پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با ایجاد مزاحمت در فضای مجازی برای رئیس خود مشکل ایجاد کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ سرگرد " ایرج پورمستمند "  با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت و ارائه شکوائیه رئیس یکی از دانشگاه‌های استان در خصوص هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه وی در پیام‌رسان فضای مجازی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا گیلان قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پس از پیگیری‌های مستمر عامل انتشار مطالب کذب در تلگرام که از اساتید همان دانشگاه بود و با انتشار مطالبی در تلگرام موجب آزار رئیس خود شده بود را شناسایی کردند افزود: با هماهنگی قضائی متهم در شهرستان رشت دستگیر شد.

وی افزود: متهم در تحقیقات اولیه هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار کرد ولی پس از مواجهه با دلایل و مستندات موجود در پرونده، درنهایت به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

سرگرد پورمستمند با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد گفت: مجازات انتشار اکاذیب در فضای مجازی به‌ وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، حبس از نود روز تا دو سال یا جزای نقدی 5 میلیون تا 40 میلیون ریال و در صورت امکان، اعاده حیثیت نیز خواهد بود.

سرپرست پلیس فتا استان گیلان در پایان از شهروندان خواست در انتخاب پیام‌رسان موبایلی و استفاده از آن‌ها ضمن جدی گرفتن امنیت اطلاعات شخصی، در ارتباط با انتشار و اشتراک‌گذاری تقوای رسانه‌ای را رعایت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

 

نظر شما
پرونده ویژه