برای رویارویی با فشارهای روانی چه کنیم؟

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۰:۴۸:۲۸
کد خبر: ۸۰۲۲۰۹
برای رویارویی با فشارهای روانی  چه کنیم؟
طاهره انصاری روانشناس خانواده و کودک در مقاله ای به بررسی چگونگی رویارویی با فشار روان یرداخت.

به گزارش برنا گیلان ؛ برای رویارویی با استرس یا فشارهای روانی , راهکارهای مختلفی وجود دارد که می توانیم با به کارگیری صحیح و اصولی این راهکارها به آرامش پایداری دست یابیم:

سعی کنیم عوامل استرس زا را کم کنیم: ما باید عوامل استرس زا را شناسایی و سعی کنیم از زندگی حذف کنیم , برای مثال :برای رفتن به بیرون مواقع شلوغی و ساعات اوج ترافیک , وقتی باعث ناراحتی ما می شود , بهتر است زمان دیگری را برای بیرون رفتن انتخاب کنیم و مدیریت زمان داشته باشیم.

از سلامت جسمانی خود آگاهی داشته باشیم: نشانه هایی از قبیل سردرد, بدخلقی, خسنگی زیاد, و.... مطلع باشیم و در پی درمان آن برآییم, چون می تواند نشانه های افسردگی باشد.

مدیریت زمان داشته باشیم: کارهای روزمره خود را با توجه به ترتیب اهمیت آن اولویت بندی کنیم و انجام دهیم, تا بتوانیم به همه کارهای خود رسیده  و از اتلاف وقت جلوگیری نماییم.

خواب کافی داشته باشیم: شب ها به موقع و به اندازه بخوابید و برای استراحت خود وقت کافی اختصاص دهید, شب ها به سمت چپ بخوابید و قبل از خواب نفس عمیق بکشید. سعی کنید صبح ها زود از خواب بیدار شوید , حتی روزهای تعطیل  تا ساعت زیستی بدن تان. منظم باشد و طبق برنامه خاصی زمان  خواب و بیداری ما را تنظیم می کند.

 از افرادی که انرژی منفی و استرس زا در زندگی شما دارند دوری کنید: بعضی افراد سبب استرس و بدخلقی شما می شوند, بهتر است ارتباط را کم و یا از این افراد دوری کنیم.

ورزش کنید : یکی از راههای کاهش استرس ورزش کردن است. تمرینات هوازی  باعث بهبود افسردگی , اضطراب در فرد می شود. طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه استنفورد , مشخص شده افرادی که ۴ بار  در هفته پیاده روی  می کنند, استرس کمی دارند و راحت تر می خوابند.

تغذیه مناسب داشته باشید: تغذیه درست و مناسب انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند . از مواد غذایی سبوس دار, میوه, سبزیجات, ترکیبات کربوهیدرات استفاده کنید. و از مصرف زیاد نمک و خوراکی های سرخ شده بپرهیزید. به مقدار کافی آب بنوشید و از مصرف زیاد قهوه و نوشابه های گازدار بپرهیزید.

نکته مهم؛ با آرامش غذا بخورید. به نکات مثبت زندگی خود توجه خاصی داشته باشید:  مثبت فکر کنید, مثبت اندیشی باعث دور شدن احساسات منفی می شود و نکات مثبت و موفقیت آمیز زندگی خود را روی کاغذ بنویسید و با خود مرور کنید, به وقایع ناخوشایند توجه نکنید(زودگذر هستند), "نه" گفتن را بیاموزیم, به موسیقی ملایم گوش کنیم, و نهایتا از متخصصان روانشناسی کمک بگیریم.

طاهره انصاری_ روانشناس خانواده و کودک

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز