جمالی در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان مطرح کرد؛

رونق گردشگری مذهبی در شهرستان رودبار با بهره گیری از ظرفیت مساجد تاریخی

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۱۳:۱۲:۰۸
کد خبر: ۸۰۶۹۱۲
رونق گردشگری مذهبی در شهرستان رودبار با بهره گیری از ظرفیت مساجد تاریخی
جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان اذعان داشت: برخی از مساجد رودبار سابقه تاریخی خوبی دارند و می توان با تبلیغ این اماکن گردشگری مذهبی را در این شهرستان رونق داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ منوچهر جمالی، نماینده مردم رودبار در مجلس در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان خواستار توجه ویژه اوقاف گیلان به مساجد رودبار شد و گفت: رودبار شهر ورود به استان گیلان بوده و همه ساله پذیرای مسافران بسیاری از سراسر کشور است.

 وی تاکید کرد: اداره اوقاف گیلان برای مساجد رودبار از طریق رایزنی با فرمانداری،  در سرفصل های عمرانی شهرستان اعتبار ویژه در نظر بگیرند.

جمالی با بیان اینکه مساجد باید سرفصل و محور همه فعالیت های فرهنگی در کشور باشند، گفت: اگر مساجد رودبار به ویژه آنهایی که در کنار جاده ها و مسیرهای اصلی قرار دارند نوسازی شوند، زمان ماندگاری مسافران در این شهرستان افزایش پیدا می کند.

 وی به روحیه دینی مردم ایران اشاره کرد و گفت: این روحیه دینی سبب شده که مردم برای استراحت و زیارت به دامن مساجد و بقاع متبرکه پناه ببرند.

 نماینده مردم رودبار خاطرنشان کرد: مدیران شهرستان رودبار تمهدیات خوبی برای پذیرایی از مسافران در ایام نوروز تدارک دیده اند.

 وی اذعان داشت: برخی از مساجد رودبار سابقه تاریخی خوبی دارند و می توان با تبلیغ این اماکن گردشگری مذهبی را در این شهرستان رونق داد.

جمالی اظهار کرد: تکلیف شرعی داریم تا مساجد را که پایگاه اصلی انقلاب بوده اند رونق عمرانی و فرهنگی و دینی ببخشیم و با تدارک برنامه های جذاب دینی و فرهنگی مردم را به انس با مساجد دعوت کنیم.

نماینده مردم رودبار اعلام کرد: هر چه قدر انس مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با مساجد بیشتر شود به همان نسبت شاهد آسیبهای کمتری در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی جامعه خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار تاکید داشت: مساجد به عنوان کانون شکل گیری انقلاب اسلامی و حرکتهای مردمی در مبارزه علیه ظلم و ستم نقش تعیین کننده ای داشتند.

وی افزود: نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست.

علیزاده با بیان اینکه مسجد در نگاه غربیان به عنوان مرکزی حرکت آفرین و هدایتگر جنبش های استکبار ستیزی است، گفت: مسجد دارای رویکرد ظلم ستیزی بوده و مکانی برای حمایت و پناهندگی ستمدیدگان و مستضعفان محسوب می شود.

وی تلاش برای کمک به ساخت و ساز مساجد را از دغدغه های اوقاف گیلان برشمرد و گفت: بسیاری از ساخت و سازها در حوزه مساجد و بقاع متبرکه با حمایت خیرین انجام می شود.

مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: در سال گذشته مردم گیلان 28 میلیارد تومان در قالب طرح مودت و با تامین مصالح ساختمانی و کمکهای جنسی با ساخت و ساز در بقاع متبرکه کمک کردند.

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان ساخت: باید از ظرفیت خیران محلی برای نوسازی مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشترین بهره را برد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز