دستگیری اخاذ یک میلیاردی در رشت

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۹:۱۴:۵۶
کد خبر: ۸۰۹۷۹۱
دستگیری اخاذ یک میلیاردی در رشت
سرپرست پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که در پیام رسان واتس آپ و ایمو با تهدید اقدام به اخاذی یک میلیارد ریالی کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ سرگرد " ایرج پورمستمند "  با اعلام این خبر گفت : نماینده یکی از شرکت‌های محصولات غذایی با ارائه گزارش قضائی به این پلیس، عنوان داشت که شخصی در شبکه اجتماعی واتس آپ و ایمو اقدام به تهدید و اخاذی از وی به مبلغ یک میلیارد ریال کرده است، برررسی موضوع به صورت وِیژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با تلاش کارشناسان خبره پلیس فتا، طی یک فرایند پیچیده فنی و پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم 50 ساله در بررسی فنی پلیس پس از مواجهه با مستندات و ادله دیجیتال، ناگزیر به جرم خود اعتراف کرد و به همراه پرونده مربوطه به مراجع قضائی معرفی شد.

سرگرد پورمستمند در ادامه خواستار توجه جدی مردم به هشدارهای پلیس فتا شد و بیان داشت: تهدید به انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی، شرافتی یا افشای اسرار خانوادگی شود، خواه تهدیدکننده به این واسطه تقاضای مال به قصد اخاذی کرده و یا نکرده باشد، جرم مستقلی است که بر اساس ماده ۶۶۹ قانون ‌مجازات ‌اسلامی هفتاد و چهار ضربه‌ شلاق یا دوسال حبس برای آن در نظر گرفته ‌شده ‌است.

سرپرست پلیس فتا استان گیلان در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول عقلی و فنی در انتخاب و استفاده درست از پیام رسان‌های تلفن همراه، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی خود را جدی گرفته و در ارتباط، انتشار و اشتراک اطلاعات، تقوای رسانه‌ای را رعایت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از طریق نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir به پلیس فتا اطلاع دهند.

 

نظر شما