گیلان، میزبان نخستین همایش «فناوری‌های نو، اقتصاد فردا» با محوریت فناوری بلاک‌چین

۱۳۹۷/۱۱/۱۹ - ۰۹:۴۴:۰۷
کد خبر: ۸۱۰۲۳۳
گیلان، میزبان نخستین همایش «فناوری‌های نو، اقتصاد فردا» با محوریت فناوری بلاک‌چین
با همکاری پارک علم‌وفناوری گیلان و مدیریت کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه گیلان نخستین همایش «فناوری‌های نو، اقتصاد فردا» با محوریت فناوری بلاک‌چین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ نخستین همایش «فناوری‌های نو-اقتصاد فردا» با رویکرد آشنایی با بلاک‌چین و کاربردهای آن روز پنچ‌شنبه 25 بهمن ماه ۹۷ با همکاری پارک علم‌وفناوری گیلان و مدیریت کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه گیلان در سالن حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

این همایش به صورت خاص به بررسی فناوری بلاک‌چین و کاربردهای نوین آن در حوزه‌های مختلف اختصاص دارد. فناوری بلاک‌چین که در ابتدا با ارز دیجیتال بیت کوین به جهانیان عرضه شد، امروزه به عنوان شیوه‌ای مطمئن برای مدیریت شبکه‌های تبادل ارزش شناخته می‌شود و بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر دنیا به سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های گوناگون این حوزه مشغولند.

پیش‌بینی موسسه معتبر پی‌دابلیوسی (PwC) نشانگر آن است که ارزش بازار فناوری بلاک‌چین تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۳ تریلیون دلار خواهد رسید. همچنین نظرسنجی صورت گرفته از سوی این موسسه از ۶۰۰ شرکت برتر دنیا در کشورهای مختلف توسعه‌یافته گویای آن است که ۸۴ درصد این شرکت‌ها یا پروژه‌ای را در زمینه بلاک‌چین آغاز کرده و یا در حال برنامه‌ریزی برای چنین پروژه‌ای هستند.

همچنین بسیاری از کشورهای همسایه ایران نیز به فکر بهره‌گیری از این فناوری هستند. گرجستان طرحی را برای استفاده از بلاک‌چین در نظام ثبت املاک خود آغاز کرده که به افزایش شفافیت، کاهش هزینه و نیز افزایش بهره‌وری می‌انجامد. پیش از این، کشورهای دیگری نظیر سوئد، انگلستان و روسیه نیز چنین طرح‌هایی را آغاز کرده‌اند.

امارات متحده عربی نیز طرحی را برای بهره‌گیری از بلاک‌چین تا سال ۲۰۲۱ آماده کرده که به صرفه‌جویی ۳ میلیارد دلاری در بودجه دولت این کشور می‌انجامد. کاهش ۳۸۹ میلیون سند کاغذی دولتی و نیز عدم نیاز به یک و نیم میلیارد کیلومتر رانندگی از مهم‌ترین مزایای استفاده از فناوری بلاک‌چین در نظام اداری این کشور به شمار می‌رود.

نظر به پتانسیل بالای این فناوری نوین در بهبود اثربخشی فرآیندهای سازمانی، نظام‌های تبادل ارزش و توسعه پایدار و نیز اهتمام برخی دانشگاه‌های پیشرو کشور و نیز نهادهای ملی (نظیر بانک مرکزی و وزارت ارتباطات‌و‌فناوری اطلاعات) به گسترش این فناوری و تربیت نیروهای متخصص در این زمینه، پارک علم‌وفناوری گیلان با همراهی دانشگاه گیلان برای اولین بار در سطح استان، اقدام به برگزاری نخستین همایش «فناوری‌های نو، اقتصاد فردا» با موضوع به‌کارگیری فناوری بلاک‌چین با حضور کارشناسان برجسته ملی به منظور تبیین ابعاد مختلف آن کرده است.

این برنامه در دو روز پنج‌شنبه ۲۵ و جمعه ۲۶ بهمن برگزار می‌شود. برنامه روز پنج‌شنبه به دو بخش سخنرانی ۳ کارشناسان برجسته ملی در خصوص بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند (صبح) و نیز پنل‌های متنوع گفتگو پرسش و پاسخ درباره ابعاد مختلف فنی، حقوقی و اقتصادی این فناوری (عصر) اختصاص دارد. 

همچنین برای اولین بار در استان گیلان، کارگاه تخصصی برنامه‌نویسی بر بستر شبکه‌بلاک‌چین اتریوم نیز در روز جمعه ۲۶ بهمن ماه به میزبانی پارک علم‌وفناوری برگزار می‌شود.

اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه و جزییات سخنرانی‌ها و کارگاه از طریق وب‌سایت همایش به نشانی www.teconomy.ir‌ در دسترس مخاطبان قرار دارد. همچنین برای مشارکت در برگزاری این رویداد می‌توانید با شماره تلفن‌ ۰۹۱۱۸۳۱۹۰۴۰ تماس حاصل فرمایید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز